Inlägg #1: Postat: 2005-09-09 09:38:00
|
Thomas L. Aabo |
När jag kollade sex femmor och inget annat, wow rekord.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-09 10:36:00
|
Nähädu |
uj,uj...Nu är stålis ute på djupt feministvatten här. Det ska bli intressant att följa den här debatten. Jag försöker dra mig till minnes om jag någonsin hört om någon i bekantskapskretsen blivit drogad på det viset eller ens hört talas om nån som blivit det. Inte en enda en blev svaret. Nej, gamla hederliga minnesluckor är nog svaret.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-09 12:02:00
|
Franklin |
Att kvinnor blir sexuellt upphetsade av alkohol är ju, som du skriver, välkänt. Minns hur jag själv upptäckte detta när jag i tonåren festade med några tjejkompisar. De sa rent ut att de blev kåta av spriten. Och efter det har jag, som säkert de flesta andra män, upplevt denna kvinnliga fyllekåthet tillsammans med mina partners.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-09 14:08:00
|
stålis |
Tillägg till artikeln:
Journalisten Decca Aitkenhead i brittiska Guardian se webbadress nedan har aldrig trott på att män springer omkring och droppar knock-out-piller i kvinnors drinkar, anser att det alltid haft något sagobetonat över sig, menar att kvinnornas egna drink- och drogintag skapat redlösheten forts.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-09 15:24:00
|
steno |
Minnesluckor efter spritintag är ett typiskt symptom på alkoholism
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-09 16:27:00
|
CMO |
Noterar med tacksamhet att vi som varken är unga eller singel kan fortsätta att ha sex med berusade kvinnor. Skämt åsido, bra artikel. Har alltid blivit konfunderad av dessa fall med "spetsade drinkar". Anna Ekelund har tidigare berört ämnet: Länk: sourze.se
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-09 18:12:00
|
Sunny |
En verkligt bra artikel Stålis! Som alkolist kan jag bara bekräfta att det är mycket vanligt med långa minnesluckor där man utåt sett verkar fullt normal. Själv förlovade jag mig en sådan gång o är tacksam över att man inte kan snabbvigas över helgen i Sverige. *lol* Tror inte att kvinnor blir mera kåta av alkohol men de släpper sina hämningar .
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-09 18:36:00
|
Biff |
Intressant faktum om det är så att kvinnors sexualdrift påverkas av alkohol. Kanske är det mycket kopplingarna mellan sex och fylla som har skambelagt den kvinnliga sexualiteten? En kvinna som vill ha sex ofta är full ofta, vilket gör henne omoralisk. Den manliga sexualiteten har inte alls samma kopplingar.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-09-10 08:02:00
|
Beckisbarnet |
Det ligger nog en del i det du skriver.
För övrigt:
Om man dricker så mycket att man inte minns vad man har gjort- har man då inte uppenbara alkoholproblem/begynnande alkoholism? Vad är meningen med sex om man inte minns det? Tragiskt!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-09-14 14:13:00
|
Tissen |
"I en majoritet av de undersökta proverna fanns alkohol och i en tredjedel spår av partydroger som amfetamin och hasch."
Det kanske är så enkelt att det är amfetamin som kvinnorna får i sina drinkar?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-10-10 17:49:00
|
E-rock |
Jag känner människor som har fått saker dumpade i sina glas. Människor som plötsligt, trots att de enbart druckit väl beprövade alkoholdrycker i relativt små mängde har befunnit sig helt knasiga tillstånd. En av dem vaknade upp våldtagen på parkeringen utanför krogen med sina kläder sönderslitna. En annan hade tur nog att befinna sig i gott sällskap som tillkallade ambulans. Båda blev förgiftade.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-10-11 17:08:00
|
Subshift |
När jag var lite yngre umgicks jag en del med folk som tog en del party droger, och dom sa att droga någon på GHB är nästan helt idiotiskt, eftersom GHB är en mycket potent drog och överdosering är lätt även i nyktert tillstånd. Att droga ner en full eller halv berusad personer skulle lätt kunna leta till överdos och död för personen. Kolla på någon teknik sida om droger så kan ni se ungefär hur starkt GHB kan vara. Det är en intressant diskution.
|
|