Inlägg #1: Postat: 2005-09-08 10:53:00
|
Anna Drangel |
Ja, allt som funkar är väl bra. Vet bara att man ger amfetamin till barn med ADHD. Men detta var nytt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-08 13:19:00
|
peter_ |
Sorry, men jag tror inte på din skildring att några trippar ger några bestående värden att tala om. Visst, erfarenhet av hur det känns när vissa begränsningar är borta, men själva kicken kräver drogen i blodet och detta leder till ett mycket farligt beroende i många fall.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-08 13:50:00
|
tobias |
några till som använt LSD: det sägs att Francis Crick som upptäckte DNA-spiralens struktur och senare fick nobelpriset för det, tog LSD. Länk: indymedia.org.uk
Steve Jobs och andra data och internet-pionjärer har också hävdat att de tagit LSD och kan inte förneka att det bidgragit till deras kreativitet Länk: nyteknik.se
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-08 17:39:00
|
Biff |
Varför är det aldrig några andra än unga kufiska killar som försvarar droger?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-08 20:01:00
|
Davido |
En bra bok där man bland annat kan läsa om hur LSD upptäcktes heter "One river" av Wade Davis. Den handlar om professor R.S. Schultes som reste omkring i Amazonas på 40-talet och studerade hallucinogena växter. Urbefolkningen i regnskogen har ju använt dessa i generationer.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-08 20:29:00
|
peter_ |
Hela tiden är det nya unga som tror att de hittat himmelriket i olika droger. Jag hoppas att det ska gå bättre för dig än för många andra knarkare.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-09 01:29:00
|
stålis |
Framtiden handlar om designerdroger, utan negativa biverkningar, individuellt skräddarsydda. Kan behövas, så hemsk som världen kommer att bli!
LSD, hasch, speed, allt kommer att vara historia. Liksom knarkkungar och snedtripper. Det blir Huxleys
"Brave new world"!
Länk: foreignpolicy.com
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-09 13:07:00
|
Nähädu |
Det vore intressant att se vad du är i för skick om tio år. En knarkare är en knarkare även om han kör en mercedes.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-09-10 00:01:00
|
megaman |
Även om det låter lite otroligt, så kan jag ju inte göra annat än att gratulera. Personligen har jag aldrig gillat lcd.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-09-12 08:48:00
|
Tarja |
Jag misstänker att hela artikeln är en bluff, en provokation.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-10-19 20:32:00
|
west-d |
Du saknar värklighetsuppfattning...
Det värkar som om lsd redan skadat din hjärna. Möjligt att det är försent, men försök ta reda på vad fan du sysslar med. Jag har sett alldeles för mycket vad alla droger ställer till med. Många påstår att de har 100 koll vad som gäller droger de stoppar i sej, det är jidder. Jag kan bara beklaga din inställning, och hoppas det skall gå bra för dej .
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-02-12 18:03:00
|
Zanndra |
LSD är till skillnad från många andra droger en substans som det är svårt att ta för mycket av tycker jag. Efter ett rus är man ganska "mätt" på upplevelser och ofta tar det ett tag att smälta alla insikter. Som med alla droger ska man ha respekt för den, i fel sammanhang kan LSD verkligen fucka hjärnan, men under rätt förutsättning är det den bästa terapi jag varit med om i alla fall.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-02-12 18:03:00
|
Zanndra |
LSD är till skillnad från många andra droger en substans som det är svårt att ta för mycket av tycker jag. Efter ett rus är man ganska "mätt" på upplevelser och ofta tar det ett tag att smälta alla insikter. Som med alla droger ska man ha respekt för den, i fel sammanhang kan LSD verkligen fucka hjärnan, men under rätt förutsättning är det den bästa terapi jag varit med om i alla fall.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-08-17 19:38:00
|
vox dei |
LSD har ju stor potential för terapi vilket t ex Stanislav Grof har beskrivit. Roligt att höra att det fungerat bra för dig.
|
|