Utan ansikte - i mörk luva

Den här tråden diskuterar artikeln Utan ansikte - i mörk luva.
Inlägg #1: Postat: 2001-06-19 14:42:00
Jesper
AFA har haft presskonferans idag. De sa att allt våld var polisens fel, utom vandaliseringen av bankerna och McDonalds vilket var en politisk manifestation. Den logiska kullerbyttan indikerar att de inte säger hela sanningen, men det står helt klart att de har politiska mål med sitt våld.
Inlägg #2: Postat: 2001-06-19 15:14:00
Marie Nordstrand
Jag håller med dig,vi måste värna om vår demonstrations och yttrandefrihet, den kansje snart är ett minne blott, tackvare sådana terrorister som härjade i Göteborg.
Marie
Inlägg #3: Postat: 2001-06-19 15:24:00
Nisse
Det borde ju vara en enkel sak att införa ett maskeringsförbud. Jag kan inte se att det fyller något syfte för människor som har rent mjöl i påsen. Och om det mot all förmodan skulle dyka upp en stor elak rakad kille utanför dörren en vacker dag så är det väl bara att gratulera. Då får ni ju äntligen en möjlighet att kasta sten och samtidigt vara politiskt korrekta. Som på de glada "motdemonstrationernas" tid om nu någon glömt bort hur det var då.
Inlägg #4: Postat: 2001-06-19 23:41:00
Marie-Louise Nilsson
Håller med dig totalt.. Att inte våga stå för sina handlingar är inte att demonstrera... Dessa maskerade människor är enligt min åsikt bara ett gäng bråkstakar som inte hade något bättre för sig.. De vet säkerligen inte ens vad de kastar sten emot... IDIOTER
Inlägg #5: Postat: 2001-06-20 12:31:00
Johan C
Oj, och jag som trodde att du menade polisen. De verkade ju också ganska duktiga på att använda masker eller ta av sig hjälmen för att inte bli identifierade. Kanske borde du även inkludera vissa poliser i skocken av idioter?
Inlägg #6: Postat: 2001-06-28 20:09:00
Jim Boistrup
Jag blir väldigt glad av att läsa denna artikel. Välformulerad och med kloka synpunkter som jag delar fullständigt med dig.
Inlägg #7: Postat: 2001-07-02 04:11:00
lady d
Polisen o demonstranter anv hjälmar/luvor för att skydda sig. Polisen skyddar sig mot flygande föremål o demonstranter mot polisens makt. Att få en tegelsten i huvudet under en urflippad demonstration är nog lika smärtsamt som att bli indragen i en mörk gränd av 20 adrenalinhypade nazister som har fått adressen av samhällets väktare som bara "gör sitt jobb" Alla poliser missbrukar inte sin tillgång till registret,alla demonst. anv inte våld för att synas o alla som har luvor är inte kriminella.
Inlägg #8: Postat: 2001-07-18 01:36:00
B Terror
Kanske man måste kasta en sten....för att få förändring.Men med det menar jag inte bokstavligen en gatsten från en maskerad hulligan från tyskland,men att sätta sig på tvären och säga att det får vara nog.En bra artikel.
Laddar...