Reflektioner!

Den här tråden diskuterar artikeln Reflektioner!.
Inlägg #1: Postat: 2005-08-29 22:07:00
Tarja
Jag försökte hänga med i svängarna så gott jag kunde! Det mesta Du skrev lät alldeles utmärkt. Men hur skall vi komma dit? Är det inte bara en utopi? Hur ska vi få folk att tänka om? Och politikerna? Och storfinansen? Och oss själva? Och hur ska vi praktiskt gå till väga? När en så självklar sak som dom bostadslösas rätt till bostad inte tycks gå att lösa. Det har debatterats och stötts och blötts, utan att något har hänt- vad jag vet- . Det borde vara en så enkel åtgärd- om politikerna-
Inlägg #2: Postat: 2005-08-29 22:17:00
Tarja
forts och folket ville- men nej, inget händer. Vad ska vi göra? Starta ett nytt politiskt parti?
Inlägg #3: Postat: 2005-08-30 10:53:00
Tarja
HUR kan politikerna, som sagt var, stillatigande se och veta om att ca 10 000 människor, kanske fler, även barn, är uteliggare och hemlösa. Har dom inget samvete? Varför gör ingen något? Varför samlar Sv. Kyrkan namnunderskrifter till apatiska flyktingbarn och får regeringen att agera, men struntar i dom hemlösa? Tror dom inte att en hemlös är apatisk också? Politikerna,v inräknat, förtjänar mitt allra största förakt,så och s.k kristna .
Inlägg #4: Postat: 2005-08-30 11:34:00
Tarja
Tack, Janne B! Men jag tror nog att Uno är mer clever än jag!
Inlägg #5: Postat: 2005-08-30 12:36:00
VolvoVillaValium
En vis person sa ”Statens jobb är att se till att alla som är bofasta inom landets gränser får det som är nödvändigt för livet. Det innebär mat för dagen, en plats att kalla hemma, en sysselsättning, gratis sjukvård, rinnande vatten, elektricitet etc. Men i fall där staten misslyckas att göra sitt jobb och den privata sektorn tar över så är det upp till folket att se till så att de viktiga sakerna i livet är tillgängliga för alla.” Fritt översatt från engelska och lite kortare än originalet.
Laddar...