Nyföretagandet i Sverige i botten

Den här tråden diskuterar artikeln Nyföretagandet i Sverige i botten.
Inlägg #1: Postat: 2005-08-25 12:23:00
Per W
Detta tjatande om skatterabatt läs subvention till "hushållsnära" tjänster!!
Antingen sänk skatten på ALLA tjänster som frisörer, skomakare etc etc eller inte alls.
Varför skall just hembiträden och pigor bidragsfinansieras?? Och vem skall städa hos dom?
Inlägg #2: Postat: 2005-08-25 14:29:00
Lars Nilsson
Bra artikel som fokuserar på något viktigt. Vänstern, s och v, har endast kunnat prestera förslag till statliga bidrag för folk som sätter upp gardiner till varandra. Det är finare det än både privata hushållstjänster och en för målmedveten politik för stimulera småföretagandet.
Inlägg #3: Postat: 2005-08-25 18:46:00
CMO
Ett problem är också det extremt höga skattetrycket och de attityder som möter den som vill "bli rik" på att driva ett företag. Pengar och privatekonomi är ett bekymmer för de allra flesta och att vilja bli ekonomiskt oberoende är en dröm för de allra flesta. Det handlar inte om girighet.
Inlägg #4: Postat: 2005-08-26 18:27:00
CMO
Om jag inte vore en så försynt och blygsam person skulle jag påpeka att Sveriges kanske främste entreprenör Salvatore Grimaldi redan idag, i Aftonbladet, ger mig rätt i att de höga skatterna och de begränsade möjligheterna till rejäl avkastning hindrar tillväxten hos mindre företag. Länk: aftonbladet.se
Inlägg #5: Postat: 2005-08-26 18:56:00
CMO
Argumentet "vem ska städa hos städhjälpen" är fånigt. Säg att städhjälp är lyx, och bara de hatade rika förunnat so what? Arbetarna på Storebro har förstås lyxjakter hela bunten... Inte? Lägg genast ner Storebro det är ojämlikt...
Inlägg #6: Postat: 2005-08-29 23:50:00
AlfVerner
...detta är så förbannat obegåvat och befriat från analys att det inte ens är lönt att påbörja en rättning. Jag fattar inte hur samhället har råd med dessa "svensktnäringslivstimbro,änniskor. Munkhammar hetrer det andra ljushuvudet som smutsar ner den intellektuella arenan.
Laddar...