Den generöse rumsuthyraren

Den här tråden diskuterar artikeln Den generöse rumsuthyraren.
Inlägg #1: Postat: 2005-08-25 16:46:00
Göran
Det är väl ingen som tvingar tjejen.
Eller hur?
Inlägg #2: Postat: 2005-08-25 16:51:00
Nähädu
Ingen tvingar någon att bo i storstan. Tjejen i artikeln kan garanterat plugga nån annanstans och på det stället få en finfin lägenhet. Grejen är att hon SKA bo i storstan ty det är häftigt och ballt.
Inlägg #3: Postat: 2005-08-26 23:47:00
Mysan
Ungefär som nu när jag behöver någon stans att bo under renoveringen.visst finns det personer som ställer upp med att jag kan få sova på soffan men då måste jag pröjsa hyra.Knäppt om det är personer man känner.
Inlägg #4: Postat: 2005-08-27 13:32:00
Inger Olsson
Ist för att göda den grisen kan man väl för 3 200 kr få en etta i Stockholms förorter? Eller vad ligger priset på där? Bor själv i en stad där bostadsbristen är mycket hög och andrahandsuth. förekommer. Men jag menar, förr hade jag bott i Rinkeby el. andra förorter i omnejden med studiemedel - om jag absolut ville gå på denna utbildning och den endast finns i Stockholm.
Inlägg #5: Postat: 2005-08-27 21:40:00
CMO
Är det en "win-win" situation blir det affär, annars inte. Vill du ha en bättre deal får du förhandla. Kanske ta lilla rummet och betala halva hyran så får du råd med en öl eller två....
Inlägg #6: Postat: 2005-08-29 12:40:00
Nähädu
Såna här snyfthistorier står mig upp i halsen. Det finns massvis med bra ställen att studera på som har jättesvårt att få studenter trots att de tillochmed subventionerar boendet ibland. Trots det så ska naiva ungdomar till storstan för att där häpet konstatera att de blir utnyttjade. Godmorgon säger jag.
Laddar...