|
Inlägg #1: Postat: 2005-08-17 22:02:00
|
|
djpjgj |
Bra vändning, intressant artikel... Men, när det gäller fluor är jag faktiskt tveksam, ex: Länk: 2000taletsvetenskap.nu ... Annars så kan jag rekommendera den här sidan: junkscience.com om du inte redan känner till de
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-17 22:26:00
|
|
MarjaLena |
Tänk vad okunniga personers hjärnor skräper ner debatten. Sign CMO slår sig för bröstet och får det till att "vita" står för modernitet. När Cortez landsteg i nuvarande Mexico mötte han en aztekisk kultur med hjärnkirurgi, vattenklosetter och astronomiska kunskaper vida överlägsna européens.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-17 22:30:00
|
|
MarjaLena |
Detta skedde i arla 1500-tal och Cortez slog sönder aztekernas kultur istället för att ta till sig deras kunskaper. På så sätt fördröjde han exempelvis navigationskonstens utveckling med 200 år.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-18 00:49:00
|
|
Daniel Wijk |
Penn & Teller - Bullshit?
Jag såg iallafall en episod i den serien där dom fick en massa "gröningar" att skriva på en petition angående just detta. "Ban DiHydrogenMonOxide!" :-
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-18 02:06:00
|
|
Emma |
Jag har överseende med hur Stefan Whilde formulerar sig i sin artikel, kanske främst för att jag själv sedan en tid tillbaka intresserat mig för ämnet och har vetskap om det han försökte skriva en sensationsartikel om. Flour förtjänar uppmärksamhet och "sensationsnyheter" för det är inte nyttigt och trevligt som reklamtexten på tandkrämstuberna försöker framhäva med sina "extra flour", "innehåller flour" slogans.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-08-18 07:49:00
|
|
Nähädu |
Word! Skönt att se att Ml skrev en artikel om detta så jag slapp göra det själv. Nu är det bara för honom att rusta för anstormningen från de som ser mystiska sjukdomar om allting. Visste ni att man blir sjuk av att borsta tänderna samtidigt som man talar i sin 3G-telefon?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-08-18 08:58:00
|
|
Inger Olsson |
I o f s fyndig artikel.
Det första riktiga miljögiftet var syret, men det är så längesen så det är "glömt" nu. Eller rättare sagt: då fanns inte människan...
Fluor likt koldioxid finns i naturen, men jag resonerar som så att m ä n g d e n är intressant. D v s om vi människor producerar i otakt med miljöns bärkraft så sker störningar som inte är biologiska och nödvändiga.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-08-18 15:09:00
|
|
steno |
Snygg uppbyggnad av artikel
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-08-18 15:58:00
|
|
Anna Li |
Du menar diväteoxid och har tydligen gått på Chalmers och beskådat kemisektionens nollning på nära håll.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-08-18 16:03:00
|
|
Anna Li |
För att vara lite mer seriös så är ju ett grundämne i sig sällan skadligt eller oskadligt. Fluor kan vara aggressivt och reaktivt precis som klor. Klor som kan bilda många reaktiva och/eller giftiga föreningar som t ex dioxiner ingår ju också i vanligt koksalt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-08-18 18:47:00
|
|
Sunny |
Ett kul grepp!
Ja dödligheten är ju alltid 100 av oss som föds.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-08-19 09:50:00
|
|
Anna Drangel |
Kul att du visade dig så "grön" Michael. Däremot behöver man ju inte gå till angrepp mot ngn annan som också kämpar för en "grönare" tillvaro. Det behövs flera.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-10-25 18:09:00
|
|
Jocke S |
Om väteperoxid blandas med fluor så är det tydligen bevisligen farligt.
Skelettcancer hos pojkar femfaldigas med flurotillsatt vatten. Man kan ju inte veta allt, ingen. Och vem vet vad nästa kunskap ger? Skönt att slippa amalgam till tänderna t.ex. Trots diverse påståenden om ofarlighet. Vilda djur mår i alla fall inte bra av kvicksilverläckage.
|
| |