Tänk om Agneta Sjödin vore en man?

Den här tråden diskuterar artikeln Tänk om Agneta Sjödin vore en man?.
Inlägg #1: Postat: 2005-08-16 14:58:00
Biff
Jag tycker, helt tvärtom, att män som charmar många kvinnor är imponerande och förtjänar respekt medan kvinnor som faller för många män är slampor.
Inlägg #2: Postat: 2005-08-16 16:11:00
Janne B
Jag har ett svagt minne av att Lasse Holmqvist, den store TV-mannen hade ett progran med en viss Lill-Babs. För 25 år sedan radades alla hennes äkta och oäkta män upp i programmet, livs levande, herr L.Berghagen osv. Det var verkligen stämning vid kaffeborden och fikarummen en vecka framåt."Tänk om det varit grannens flicka, vad skulle vi sagt då.." Men hon kom helskinnad undan...och så levde hon lycklig i alla sina dagar.
Inlägg #3: Postat: 2005-08-16 17:22:00
Lennart Ekman
Marlene Dietrich dotter skrev en bok
troligen 500 sidor.
Mamman, hade nya herrar sidan upp och ned. Var någon sida tom för
maskulina figurer, trädde en kvinna in i handlingen. Skulle ett förhållande ta slut, blev det ofta repriser. Läs eller hör boken.
” Kom sedan och snacka om Agneta.” Kan man få en kopp kaffe? ”
;-
Inlägg #4: Postat: 2005-08-16 17:41:00
bloggeri
Att nån överhuvudtaget orkar bry sig om Agneta Sjödins relationsproblem! Hon är bara ännu ett offer för New Age, alla problem ska lösa sig själva. Fattar inte att en relation kräver arbete, arbete och åter arbete. Efter tjugo års hårt arbete brukar belöningen infinna sig. Men vem orkar nåt sånt idag?
Inlägg #5: Postat: 2005-08-16 18:00:00
Lena Katharina
Att en del kan bli så upphetsade över "kändisars" privatliv *gäspar och filar lite på naglarna*
Inlägg #6: Postat: 2005-08-16 18:14:00
Mysan
När jag var ute i lördags kallade enman mig mansslukerska.mena tt han själv sprang runt och var på varenda tjej plus hade en hemma det reflekterade haninte en minut över. Apropå byta karlar så har väl Sofia Eriksssopn-oprup-wedin varit singel 3 månader i hela mitt liv.Känner en ensamstående kvinna med bar n som byter ständigt elelr dom som skafar barn med massor av olikamän.helsjukt!
Inlägg #7: Postat: 2005-08-16 18:24:00
stålis
Var tvungen att ge dig en 4:a bara för att du är så rolig & öppen. Förutom att du har ett sånt språkligt flyt. Beundransvärt för en utlandsfödd.
Inlägg #8: Postat: 2005-08-16 19:42:00
Sunny
Ärligt talat: vem bryr sig?
Inlägg #9: Postat: 2005-08-16 21:54:00
Calle Z
Hur kan man offra tid och energi på att skriva en text om Sjödin och hennes män? Att du av alla personer kan förundras över hur slaskmedia fungerar? Att sedan denna Sjödin har råkats synas i media det gör väl inte henne till något annat än vad hon är. Nämligen en människa som alla andra.
Inlägg #10: Postat: 2005-08-17 07:36:00
bengtsson99
En gubbsjuks avundsjuka skulle man kanske rubricerat din artikel. Du beskriver inte några kollektiva värderingar utan bara dina egna. Om du ser Lill-Babs som en del av en sexuell revolution så har du uppenbart ingen aning om vad denna innebar. Vilken rätt har du att döma????
Inlägg #11: Postat: 2005-08-17 13:13:00
Therese K
Tycker artikeln var lite intressant just för att den tar upp skillnaden mellan hur folk uppfattar kvinnor och män som syns i media. Men jag tycker också att man bör komma ihåg att när det gäller människor som inte är kända så är det oftast tvärt om, alltså att mäns "fria" sexualitet accepteras men inte kvinnors.
Inlägg #12: Postat: 2005-08-17 15:13:00
Anna Li
Oj vilken mansslukerska. Verkar ju ha haft minst 7 karlar de senaste 12 åren. Det blir ju mer än ett nytt pök vartannat år! tycker du det är mycket Billy. Ärligt talat... när du tänker efter.
Inlägg #13: Postat: 2005-08-17 21:21:00
Hasse Jerner
- Ja, vad säger man ? Förutom hur formidabelt dåligt det är skrivet så funderar man ju vilket syfte Billy Butt har med sin artikel.

Är det möjligen att få Agneta Sjödin att byta killar mindre ofta eller är det för att få Svenska folket att, som han säger, fördöma kvinnor som gör det. Jag tror och hoppas inte han lyckas med något av detta.

Det enda han lyckas med är att klargöra den sanslöst låga nivån. Att jag överhuvudtaget kommenterar detta retar mig...
Inlägg #14: Postat: 2005-08-18 09:34:00
Anna Drangel
Tänk om Billy vore en lunchlåda... Jag tycker inte 6 killar på så många år är speciellt många. Värre är väl isåfall dom som har lika många fast dom är gifta. Det handlar väl om att inte göra varandra illa - inte om antalet skilsmässor, dater mm. Vem vet om det var hon som övergav killarna - det kanske var tvärtom.
Laddar...