Nationellt monogam eller polygam?

Den här tråden diskuterar artikeln Nationellt monogam eller polygam?.
Inlägg #1: Postat: 2005-08-12 17:22:00
stålis
Skitsystem. Försökte ge mig själv en 5:a, men fick svar "du får inte rösta på din egen artikel". Jaha, då får man väl göra som Shima tipsat om - sticka iväg till biblan för att rösta på sig själv! Hälsingland!
Inlägg #2: Postat: 2005-08-12 18:29:00
stålis
Hallå - du som sänkte mitt betyg. Skärpning knäppskalle! Gå till ditt kommunbibliotek & ge mig en 5:a!
Inlägg #3: Postat: 2005-08-12 18:36:00
stålis
Tack du som höjde betyget. Nån rättvisa måste det väl va! ;-
Inlägg #4: Postat: 2005-08-12 20:09:00
Janne B
Stålis. Denna vackra afton kan du få en fyra av mig för jag instämmer i ditt första stycke. Jag tror att det är biologiskt och socialt riktigt att i första hand satsa på sig själv, sedan sin familj, sedan sin släkt.Sedan kan det finnas grannar och liknande som beöver stöd. Alla dessa bildar ju sedan ditt eget skyddsnät den dag du behöver detta, Det är givetvis orimligt att jag satsar en massa på en familj i Indien om det finna akuta behov nära mig. forts.
Inlägg #5: Postat: 2005-08-13 19:36:00
Sunny
Tänkvärt Stålis!!!!! Vissa hjälpinsatser är direkt negativa. Man måste nog börja med preventiv medel innan man matar svältade barn? Jag hade en lärare i skolan som lärde oss att ju mera mat vi sände desto större blev nöden i nästa generation så länge de svältande födde barn efter barn cynisk: idag förstår jag vad han menade.
Inlägg #6: Postat: 2005-08-14 00:48:00
Anders Klasson
Man bör iaf vara lojal emot sitt
ursprung.Våra förfäder slet inte
ut sina ryggar och axlar för att
bygga ett land som vi sen ger
bort till andra folk för att media
och politiker typ Mona Sahlin
uppmanat oss att göra det.Våra
förfäders avsikter var att vi skulle
förvalta det dom gett oss att ge
vidare till våra barn och barnbarn.
Inlägg #7: Postat: 2005-08-14 09:15:00
Marjalena
Ståhlbergs resonemang är ett bra exempel på så kallad kryptofascism. Flertalet människor vet att nationalkänslan uppfanns av amerikanska och europeiska imperialister så sent som i 1800-talets början. Filosofi, tro och idéer är betydligt starkare krafter en idén om en nationalitet.
Inlägg #8: Postat: 2005-08-14 09:24:00
tomster
"Precis som man i äktenskapet måste vara trogen sin partner, måste man som medborgare vara trogen sitt land. Hur mycket man än vill hjälpa medborgare i andra länder. Man måste det för sin egen och sina barns och barnbarns skull." - Jag håller inte med. Vad ska du göra åt det? En av dina mer meningslösa artiklar, att häva ur sig "sanningar" som denna ger väl inte så mycket? Det är ju bara en åsikt.
Laddar...