Peps har ju rätt!

Den här tråden diskuterar artikeln Peps har ju rätt!.
Inlägg #1: Postat: 2005-08-15 10:19:00
sune
Varför stanna vid canabis? Amfetamin, heroin och kokain har väl ingen dött av. Eller? Att någon överdoserar är ju inte drogens fel.
När vi ändå är på gång kan vi också diskutera vår inställning till självmord. Borde inte Lanstinget i egenskap av sjukvårdsleverantör stå för gratis sprutor med lämpligt innehåll för ett smärt- och ångerfritt mede? Jag menar, vad kostar inte varje självmordsförsök i lidande och resurser?
Inlägg #2: Postat: 2005-08-15 11:31:00
Janne B
Hittat på webben:Förra året gjorde komikern Robert Gustafsson en parodi på Peps under sitt allsångsframträdande. Han har sedan dess fortsatt att driva med Peps Perssons påstådda cannabisrökning under sommarens Tältprojektet.
Peps går nu själv ut och berättar om sin syn på droger.
- Visst har jag rökt. Men jag gör det inte längre. Det är lätt att det går åt helvete. Inte för att det varit nära för mig någon gång, men det finns ju andra det inte gått bra för
Inlägg #3: Postat: 2005-08-15 14:54:00
angus
Höj i så fall straffsatsen på det andra, knark är skit oberoende av tyngden, så är det bara, hur skulle du reagera om ditt barn började röka canabis ?
Inlägg #4: Postat: 2005-08-15 15:12:00
Backman
Mkt bra skrivet artikell..
Peps säger vad många andra tycker men inte vågar..

Och nu har vi sett uppsala reggea festival i helgen där man gripit 130 st.. Trots att festivalen har varit utan stök och våldsbrott..
Jämör det med en festival där det supa mycket.. Ja där ser ni beviset till varför en del andra länder har mildare lagar gentimot cannabis..
Inlägg #5: Postat: 2005-08-15 15:50:00
Ahnberg
Det är klart att peps fick skit. Han sade ju faktiskt sanningen!
Dessutom är ju knarkhatet i sverige nästa absurt. Det räcker ju att ta sprututbytes-programet som ett rykande exempel. Medelklassen sitter på sina höga kräftskive-stolar och sjunger snapsvisor om hepatit C.
Dagen efter kan dom känna empati för kicki. Runar står på carolas gamla balkong och skjujter rådjur. Cannabis är boven.
Inlägg #6: Postat: 2005-08-15 23:02:00
Mysan
tål inte peps .Vad heter han egentligen och vad gör han nu för tiden?
Inlägg #7: Postat: 2005-08-16 14:47:00
Sunny
Helt rätt i mina ögon. Hysterien omkring hach är både ologiskt o enfaldigt. Men väldigt Svenskt.
Inlägg #8: Postat: 2005-08-17 02:18:00
stålis
Laddar...