Bomben, min älskade

Den här tråden diskuterar artikeln Bomben, min älskade.
Inlägg #1: Postat: 2005-08-05 21:16:00
Lars Nilsson
Som vanligt kan inte den röde lorden sin historia. Anledningen var inte alls att USA skulle skulle skrämma kommunisterna eller att det var strategiskt onödigt. Fel är också att Japan skickat ut trevare. Vad får Lord allt ifrån? Bedömningen - rätt eller fel - var att USA:s, men faktiskt även Japans civila förluster, vid en invasion av Japan, skulle vara så höga och ta så lång tid att atombomberna var ett bättre alternativ.
Inlägg #2: Postat: 2005-08-05 21:19:00
Lars Nilsson
Lorden går längre och längre tillbaka i historien för att visa USA:s ondska och hur korkade det amerikanska folket är. Det är som bekant rätt att vara antiamerikan enligt Lord. När kommer Lords artikel om indiankrigen?
Inlägg #3: Postat: 2005-08-05 22:48:00
Calle Z
Lord, denna Lord! I all sin vishet! För klok för att nedlåta sig till ett svar på en kommentar. Två veckor senare så kommer en artikel som svar på varför inte Lord svarade :. Signerad Lord. ty Lord kan aldrig nedlåta sig till att svara i någon tråd.
Inlägg #4: Postat: 2005-08-06 11:33:00
Redliner
Där satt den, igen! Du lyckas varje gång. En klar femma.
Inlägg #5: Postat: 2005-08-07 12:09:00
Anna Drangel
EN klar femma för denna text. Hiroshima-bombens förödelse var så fruktansvärd att vi bara kan hoppas på att människan lär av historien. Det som dock känns lite hoppfullt idag är när man läser om engelsmän som hjälper instängda ryssar i ubåtar, japaner o ryssar som är beredda att hjälpa amerikaner i rymden och annat samarbete mellan nationer.
Inlägg #6: Postat: 2005-08-07 22:39:00
Calle Z
Vad menar du när du skriver "Ett fritt land kräver kärnvapen. För små länder är kärnvapen enda sättet att hålla klåfingriga stormakter på avstånd. Med kärnvapen kan man försvara demokrati och frihet". Är länder som NordKorea, Pakistan och kanske snart Iran länder som kämpar för demokrati och frihet?
Inlägg #7: Postat: 2005-08-09 20:42:00
Inger Olsson
Jag undrar om inte R L borde ta sig en funderare och besvara åtminstone seriösa kommentarer/frågor som ställs. Vad jag förstår kan det inte vara av tidsbrist som R L lyser med sin frånvaro, han skriver många artiklar så vad beror det på?
Laddar...