Vad ska vi göra med bögjävlarna då?

Den här tråden diskuterar artikeln Vad ska vi göra med bögjävlarna då?.
Inlägg #1: Postat: 2005-08-04 15:58:00
Chris.X
Bra fråga, tål att tänka på. Om man som jag lever med uppfattningen att allt som man fått vid födseln, och allt som inte är ens eget fel ska man INTE straffas för. Jag lever med tron om att homosexualitet och heterosexualitet för den delen med är någonting man föds med.
Inlägg #2: Postat: 2005-08-04 16:54:00
Janne B
De kristna homosexuella har sedan många år en organisation som de har full rätt att kalla kyrka. För den kan de söka vigselrättigheter hos Mona Sahlin. Detta är givetvis mycket bättre än att ideligen irritera församlingar som ha föga kontaktr med homovärlden. Omvandla ECHO till kyrka.
Inlägg #3: Postat: 2005-08-04 21:46:00
Mysan
Förra året när jag såg pride så gick nakna mänmed bärsele och barnvagnar och dockor för att de ville adoptera.Tycker inte det var okay.Eller när de bara går omkring i kedjor och rosa fjjädrar.En 4 åring som vi en gång hade med oss frågade hans mamma vad det var för något när män var utklädda kvinnor. Är det itne mycket bar en show att springa naken genom världens städer? Vet inte om vi hetro gör det så ofta. Men i år har jag varken hört eller sett ett pip.
Inlägg #4: Postat: 2005-08-05 01:03:00
Marcus
varför bryr du dig så mycket om vad ND tycker och tänker?
Inlägg #5: Postat: 2005-08-05 19:25:00
Calle Z
"Min enda fråga är detta: Vad är den politik som ND vill föra vad gäller bögarna?" Varför inte kontakta ND och ställa frågan? Min enda fråga till dig är: Varför inte göra så?
Inlägg #6: Postat: 2005-08-06 10:13:00
Janne B
Pride är rena bagatellen jämfört med allde kristna konferenser som ägt rum i sommar. Pride har haft 12.500 besökare medan Nyhemsveckan, Hönökonferensen m.fl haft runt 130.000 enskilda besökare.Kristna konferenser pågår som regel flera dagar i sträck.Räknar man då besökstillfällen blir det minst 300.000. INGET av detta har synbts i media. Lita på media, nähä?
Inlägg #7: Postat: 2005-08-06 10:20:00
Janne B
Pride spred förreklam i veckor innan själva händelsen, vilket drev upp intresset till max.Kyrkorna har haft småannonser utan reklam för rumpor och bröst, folk kom ändå.Homosex anses numera som något helt normalt. Varför då detta enorma mediaintresse, media skildrar ju bara det avvikande. Dubbelmoral? "Drakarna" hade inte en reporter på en enda konferens för där skulle inget onormalt ske. JO 50 st dök upp en timme då Carola skulle sjunga en stump.Sen var de borta igen.
Inlägg #8: Postat: 2005-08-06 16:31:00
Lars Nilsson
Det paradoxala med Pride är att det motverkar sitt eget syfte. Man visar så tydligt att man är "annorlunda" fast budskapet är att "vi" är helt lika "er" med den skillnaden att "vi" älskar samma kön. Inte undra på att många bögar bojkottar spektaklet.
Inlägg #9: Postat: 2005-08-07 12:09:00
Fridah
Jag tycker inte du ska kalla dem bögjävlar är dem inte lika mycket värda som alla andra? Jag bara undrar. Jag fattar inte varför du bryr dig så himla mycket. Den har väl rätt att ha festivaler som alla andra eller?
Inlägg #10: Postat: 2005-08-07 12:36:00
Mysan
Igår såg amn män visa sin kärlek öppet på paraden.Kanske enda gången dom gör det?
Inlägg #11: Postat: 2005-08-07 12:58:00
Lars Nilsson
När man ser den översexualiserade Pride får den romantiska bilden bilden av två bögar som håller om varandra i solnedgången sig en allvarlig törn. Man börjar ana varför lagen om partnerskap inte blivit någon hit. 1900 män och 1400 kvinnor totalt enligt SCB.
Inlägg #12: Postat: 2005-08-11 18:46:00
Mysan
I dag läste jag att lindas dansare hade sugit av varnadra på pride festivalen öppet i showen:Okay är det sånt budskap så varså god!
Laddar...