Länge Leve Jesus!

Den här tråden diskuterar artikeln Länge Leve Jesus!.
Inlägg #1: Postat: 2005-08-03 19:14:00
Janne B
Toppen Sofia att du tar upp detta ämne. Men vad är Söderkyrkan, var ligger den, var hör den hemma?Går inte att hitta på webben. Mona Sahlin hade för fem år sedan en sådan där kyrka också, som ingen hittade. Men hemsk var den.
Inlägg #2: Postat: 2005-08-03 20:48:00
Janne B
Duger Södermalmskyrkan i Stockholm som har lös anknytning till Pingströrelsen. Men de brukar inte jobba så där riktigt
Länk: sodermalmskyrkan.org

Lycka till Ja
Inlägg #3: Postat: 2005-08-04 08:49:00
ord att minnas
Hej Sofia! Varför envisas man i Kristendomens namn att fortsätta missionera ut det goda budskapet? frågar Du. Om människor inte har information om vad Jesu lära kan ge oss, så måste informationen planteras hos innevånarna på något vis. Jag är faktiskt för, att man skall försöka nå människor på detta vis, men naturligtvis måste informatörerna vara kompetenta... Forts.
Inlägg #4: Postat: 2005-08-04 08:54:00
ord att minnas
... och inte "vara ute med håven" som jag tycker att man är då man genom en drabbads skada och därigenom skadade självförtroende försöker nå dess inre. Även då också att försöka bara utifrån utseendet hos den intresserade "få in en fot". Jag tror också som Du på människans förmåga att själv söka rätt på den väg man vill vandra, men man måste få information på "rätt" sätt om allt i livet. Mvh. / oam.
Inlägg #5: Postat: 2005-08-04 10:40:00
peter_
Ja, det är lite läskigt att många kapitulerar intellektuellt och hänger sig åt en totalitär lära med mycket lös verklighetsanknytning. Jag tror att om vår mänsklighet ska överleva så måste var och en inse att man själv har ansvar för vad man tror på och jobbar för och att "kartan" bör utformas efter och fortlöpande anpassas till verkligheten, som trots allt existerar oberoende av vad jag tror.
Inlägg #6: Postat: 2005-08-04 10:43:00
Janne B
Pastorerna i Södermalmskyrkan borde givetvis samla ihop de unga "missionärerna" och läsa lite Bibel med dem. Ta fram några berättelser om hur Jesus uppträdde bland folk. Gärna även exempel från Paulus.
Inlägg #7: Postat: 2005-08-04 11:12:00
Janne B
Vara turist guide i en kyrka är inte så muntert.Det kommer massor av folk från hela det "kristna" Sverige och har ingen aning om de bibliska gestalter som pryder väggarna. Tidigare generationer kunde namnen på varenda profet och evangelist i kyrktaket, samt kunde berätta en del om dem. "Eli, Elia vem då?"Så låter det nu. Tills det kommer en grupp muslimer in i kyrkan. DE kan allt om varenda gubbe i kyrktaket./Det var en gång ett kristet land som hette Sverige...
Inlägg #8: Postat: 2005-08-04 16:07:00
Inger Olsson
Jag slås av att en svensk ungdom - kanske över 20 bast? - tycker att det h ä r kan tydligen vara det värsta man kan råka ut för? Sofia skriver:
"Själv står jag där och känner för ett paket cigg, en eller två whiskey-cola, ett råhångel, varför inte rentutav ett knull - gud - vilken smutsig synd som helst som sliter bort mig ur denna mardröm."
Laddar...