|
Inlägg #1: Postat: 2005-07-28 12:11:00
|
|
Anna Veeder |
Verkligen seriöst...synd att jag inte känner igen mig trots att jag kommer från väst. Exakt vilken tid längtar du tillbaka till? Det antika Grekland? De kulturella, filosofiska grekerna hade slavar, det kanske du har glömt? Visst, lite självkritik skadar inte. Men många från arabländerna och Asien föredrar trots allt Västeuropa och USA framför sina hemländer... Undrar varför?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-07-28 13:59:00
|
|
CMO |
Starka fascistiska ekon. Den västerländska demokratins dekadens är med sin "negerjazz" är underlägsen de repressiva samhällena. Det har vi hört förr. Lord har mycket gemensamt med Hitler, Mussolini, Franco, bin Laden och andra ledande fascister. Men det begriper varken han eller de som svansar för honom.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-07-28 14:04:00
|
|
Mysan |
Exakt ! Längtar tillbaka till 70 talet.
NU för tiden är det bara pengar som styr. Samt sköt dig själv och skit i andra.När jag vara i turkiet så hade man inte den filosofin till varandra.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-07-28 14:22:00
|
|
Lermannen |
Kara Roger,
Du ar nastan skrammande oliberal i ditt tankande. Trist for dig att liberalismen ar pa frammarsch globalt. Individen har vaknat och vill ta sin plats.
Om jag vill roka pa eller ga pa bordell ar det i mina ogon inte ditt problem. Poangen ligger inte i att forbjuda det ligger i att utbilda, guida etc etc men det har vanstern for stort maktbehov for att tillata.
Forresten, vad har din artikel overhuvudtaget med "bombhogern" att gora?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-07-28 16:33:00
|
|
Lars Nilsson |
Lord lever som vanligt inne i sin egen såpbubbla. Vilken värld vill han tillbaka till? Inga svar. Han säger att" Den amerikanska vapenindustri står för en stor del av amerikansk tillväxt". Hur stor då? Kan vi få be om ett svar i nästa artikel från lekskoleekonom Lord och då kan han gärna inkl porr och knark också. För då har han väl täckt in hela tillväxten. Hur står amerikanen ut i ett sådant helvete som Lord utmålar landet, frågar man sig ängsligt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-07-28 16:59:00
|
|
Anna Drangel |
Oj, oj, oj Roger. Vilka världar jmf du? Du pratar om väst som om vi är ensamma om dessa problem. Prostitution finns även i Irak o Iran fast kvinnorna där lever under fruktansvärda förhållanden o även inom hela Asien. Jag skulle kunna vara riktigt elak här, men avstår. Droger finns där likaså, vapen också.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-07-28 18:40:00
|
|
Redliner |
vi ska arbeta så mycket som möjligt, och vi ska konsumera så mycket som möjligt. vi ska acceptera stress och otrygga arbetsvillkor, utseendefixering och företagens ideal. och någonstans mitt i allt detta ska vi njuta av vårt liv som individer. det vill säga, när vi har tid och pengar över, och när vi får göra våra egna val själva. vet inte riktigt när vi ska göra det, men ändå. tanken som räknas.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-07-28 20:39:00
|
|
Janne B |
Roger Lord, om han nu heter så, verkar inte alls vilja delta i kommentarerna och diskussionerna. Jag har sänt mail till rogerlordtelia.com
och frågat hur han tänker. Tror Ni att jag fått svar. Tänk om han får 25 frågande mail till nu? Jag begriper rätt mkt av det Roger skriver men har väl samma invändningar som Anna Drangel i dag.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-07-28 22:14:00
|
|
Unto S |
Mycket bra artikel, Roger Lord! Mycket bra beskrivning av den västerländska kulturen av idag. Det finns många positiva saker i vår kultur men de trycks ner av konsumtionsidealet, dvs. marknadsekonomin. Bombliberalerna regerar snabbt om man kritiserar detta samhälle, de vill att vi kritiserar andra kulturer istället och glorifierar det västerländska.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-07-28 22:17:00
|
|
bloggeri |
Lars Nilsson. Det är ju svårt att kommentera en artikel i vilken varje ord är sant och reaktionen på den från bombhögern är förutsägbar. På vilket sätt det är fascistiskt att beskriva dekadenta inslag i västs kultur är obegripligt. Du och Bob X får väl dra en joint tillsammans och fila varann lite. Skicka videon till USA efteråt, det vore ju bevis på "real freedom"?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-07-28 23:07:00
|
|
Lars Nilsson |
Kul på sätt och vis att höra, att bloggeri som tycker allt är sant i artikeln, då också måste anse sig själv vara" en skjutgalen påtänd onanist och sexgalning som ofta spelar falsk och är dubbelmoralist". Bloggeri kan väl börja med den lätta frågan. Vad är det för fel med att vara onanist?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-07-28 23:28:00
|
|
Lars Nilsson |
Att kommunism, fascism och nazism är nära besläktade är Lords artikel ett slående bevis för. Här gäller moralisk upprustning. Dekadent leverne skall bekämpas. Tillbaka till en tid då det rådde harmoni. Men när var det? Tiden för bokbål, omskolningsläger och Gulag?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-07-28 23:41:00
|
|
Anders Klasson |
Jag förstår Roger Lord.Alltför många
på sourze är "Dekadensens tillbedjare",vart kommer vi med en
sån diskussion ? I det långa loppet
så segrar Naturen och förintar alla
som tror på dekadens,kommunism
och annat som försvagar dom som
hyllar detta.Strävan efter renlevnad
och annat stärkande finns hos Nationella.En nerknarkad vänster
eller Folkpartisnubbe har inte en
chans mot en vältränad Nationell
atlet.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-07-28 23:59:00
|
|
Calle Z |
Lord är en nyttig idiot åt den fascistiska islamismen. Iof så förvånar det mig inte! Vänsterfolket försvarade de blodiga kommunistdiktaturerna utan att se något fel i det. Anledningen till att vi har frihet, demokrati och att Lord kan få skriva en sådan här bedrövlig artikel är tack vare att USA och Storbrittanien tog striden mot nazism och fascism! Dessa två länder tar idag också striden mot den fascistiska islamismen. Jag börjar förstå hur de som varnade för nazismen på 30-talet kände sig...
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-07-29 03:32:00
|
|
Marcus |
Mycket bra!!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-07-29 03:37:00
|
|
Marcus |
Ehh... oj vad alla tar i i sin kritik, jämför med nazismen kommunismen etc... hur lyckas ni dra dom parallellerna? Lord har ju knappt agiterat för någon annan värld bara utryckt en personlig längtan. Istället har han kritiserat västvärlden och DET ÄR JU DET VÅRT FRIA ORD GÅR UT PÅ!! ;-
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-07-29 06:40:00
|
|
Jan Schmidt |
”Hur många västerländska börsmäklare, industriledare, rådgivare, politiker, bankfolk, som snortar kokain finns ingen som har kläm på. Men en del ekonomiska marknadsteorier av den nya sorten blir bara logiska när man har överdoserat.” - Plötsligt förstår man hur nyliberalismen har kunnat bli så totalt dominerande i ekonomiskt och politiskt tänkande!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2005-07-29 07:01:00
|
|
Jan Schmidt |
Men det är lustigt att se hur dessa liberaler, försvarare av individens frihet, åsiktsfrihet, yttrandefrihet och andra demokratiska fri- och rättigheter ställer sig upp SOM EN MAN och skäller ner Lord för att han dristat sig till att kritisera vissa avarter av den västerländska civilistionen. Med samma brist på argument allihopa. Var blev det av individualismen, pojkar?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2005-07-29 11:33:00
|
|
jacobsonstefan |
Det var faktiskt bland det roligaste jag läst på länge. Dags att vakna kanske...?
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2005-07-29 14:41:00
|
|
Marcus |
Ursäkta mig alla men det går ju inte att debattera härinne längre, inte under den här artikeln...vilka hårda ord ni använder!, ni läser inte saker som inte finns, jag vill inte vara med i en sån här debatt, den är inte seriös längre. *loggar ur*
|
| |