Ordningsmakten

Den här tråden diskuterar artikeln Ordningsmakten.
Inlägg #1: Postat: 2005-07-29 20:12:00
Lars Nilsson
Tyvärr är Din historia inget undantag. Utan snarare regel.
Inlägg #2: Postat: 2005-07-29 22:37:00
Janne B
Det är allt mer oklart varför vi betalar skatt. Vad får vi igen. Jag vet snart inte. På 1960-70 talet hade vi ett fungerande samhälle som jag gärna skattade högt för. Där hade jag rättigheter och skyldigheter i vettiga propotioner.
Inlägg #3: Postat: 2005-07-29 22:58:00
Annika Lundgren
Vilken pricksäker beskrivning av det svenska etablissemanget - en episod som dessvärre är en beskrivning av helheten.
Om du går vidare, kanske man tillsätter en utredning och efter några år kanske vi får en ny myndighet som ska överblicka inbrott i sommarhus.
Inlägg #4: Postat: 2005-07-30 08:27:00
Michael Lundahl
Ytterligare en snuthatare som öser ut sin oinformerade galla. Jag tar för govet att du inte känner en enda polis. Det är ju lätt att komma med fördomar och sådant här skitsnack då.
Inlägg #5: Postat: 2005-07-30 09:32:00
Janne B
Snuthatare är inte jag heller av det skälet att jag hela mitt liv träffat och samarbetat med nästan bara bra poliser. Men medan vi har kvar världens högsta skatter så tycker jag att stora delar av samhället fungerar allt sämre. Våra juridiska rättigheter till vård och omsorg är nu ofta bara teori.Sjuka och handikappade, senila m fl har det bara för eländigt på många håll. det en starkt växande grupp som bara kommer att få det värre, efter ett helt liv som högskattebetalare.
Inlägg #6: Postat: 2005-07-30 09:35:00
Janne B
Lokaltidningar vill inte gärna har bråk med sina lokala politiker. Men dessa tidningar är ändå den bästa hjälpen då någon ställs rättslös.När en sak avslöjats brukar det ändå bli lite bättre.SVT visade i går kväll hur de hjälpte några äldre med ett "soptunnemål". Så ska det gå till.
Inlägg #7: Postat: 2005-07-30 20:05:00
steno
Roligt och verkningsfullt skriven text även om Lundahl som är polisson bli purken. Den talade om hennes intryck inte något generellt betyg över polismakte
Inlägg #8: Postat: 2005-08-01 08:50:00
bloggeri
Thea Gianneschi artikel Ordningsmakten försvann alltför fort från första sida. Det är en pricksäker, humoristisk artikel som exakt beskriver den slöa polisen i Sverige. Svenska polis kommer inte vid larm, man ingriper inte vid pågående brott och man har ingen fantasi alls. Att Lundahl ogillar artikeln är typiskt bombhögern. En femma från mig!
Inlägg #9: Postat: 2005-08-02 20:05:00
Lars Nilsson
Vardagsbrottsligheten har aldrig varit "inne" i Sverige. Nej det skall vara sexrelaterade brott som får justitieminister att sjunka ned i TVs morgonsoffa och utlova hårda tag. Läs förresten DN för några dagar sedan då en av ledarskribenterna varit utsatt för inbrott i England och i Haninge. Vilken skillnad.
Laddar...