|
Inlägg #1: Postat: 2005-07-26 17:12:00
|
|
Lars Nilsson |
Utmärkt genomlysning. Jag är sparsam med femmor men här kommer en.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-07-26 17:34:00
|
|
Janne B |
Västerlandets offentliga sexualitet är ett problem som många flyktingar tagit upp med mig i 25 års tid minst.De upplever det som så oerhört frusterande och provocerande med alla dessa nakenbilder som möter överallt. Det är en total kulturkrock mot vad som gäller i hela "orienten".
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-07-26 17:36:00
|
|
Janne B |
De är säkert inte mindre sexiga där, men har i tusen år ansett att kön,sex hör till den privata familjen.Muslimernas tal om det syndiga ,dekadenta väst har denna bakgrund också, vilket jag tycker allt för sällan tas upp.Deras åsikt är inte märkvärdig. Den delades av en majoritet av svenska folket till ungefär 1970. Muslimer från öst som kom hit på 1950-talet drabbades inte av någon sexuell kulturkrock
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-07-27 14:53:00
|
|
CMO |
Eftersom alla? terrorister som slagit till mot väst varit muslimska extremister, eftersom koranskolor fungerar som plantskolor för terrorister och "mujahedin", eftersom islam ingår som en viktig del i den ideologiska tankesörjan terroristerna simmar i och eftersom stora delar av de moderata muslimerna antingen delar terroristernas världsbild eller inte tar avstånd från den kan man inte bagatellisera islams betydelse.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-07-27 15:03:00
|
|
CMO |
Att ledarna är välubildade och välanpassade behöver inte betyda att det är främst bland välutbildade och välanpassade som dessa ideer slår rot. De som är intelligenta och har god ubildning har naturligtvis lättare att nå ledarskapspositioner inom alla organisationer.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-07-28 09:19:00
|
|
Piripiri |
Jag tycker det är ganska farliga tankegångar som förs fram i den här artikeln. Vad mer än den kritiska debatten kan "hämma" effektiviteten i USA:s "krig mot terrorn"? Vår rättssäkerhet? Man får nog passa sig för vad som följer med det där vattnet man föresatt sig tappa ut.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-07-30 12:57:00
|
|
Anders Klasson |
USA angriper muslimsk terrorism på
fel sätt - nämligen genom att
invadera Irak.Vad värre är är att dom vill tvinga Svenskar,Tyskar och Fransmänn att delta.Folkstorm och
Revolution är att vänta om en ny
Borgerlig Regering i Sverige vill
tvinga ut Svenskar i detta vansinniga
Krig via den ännu kvarvarande
Värnplikten.Den Nationella Rörelsen
är fast besluten att stoppa sådana
dumheter.
|
| |