kåt på...MIG SJÄLV!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-07-23 22:56:00
microfilosofen
Hej Calle Z. Briljant. Inte alls. Men kanske en spegling av verkligheten. Vems verklighet? Inte min. O nej. Din? Naturligtvis inte. Hört talas om den sk narcissiska människan?
Inlägg #2: Postat: 2005-07-23 23:12:00
Calle Z
Nu är du helt för blygsam! Visst var detta ord att minnas? Vad är verkligheten? Vems verklighet? Kanske är det den narcissiska människans verklighet? Vad är sanning? Vem anser sig själva god nog att stå och välsigna folk i Guds namn? Var inte blygsam! detta var briljant och absolut ord att minnas..
Inlägg #3: Postat: 2005-07-23 23:27:00
Calle Z
En briljant och nödvändig spegling av verkligheten! Din? Min? Ville?Valle eller Vicktors? Den narcisska människans? Det är nog den narcisska människan? Eller är det? Mysteriet djupnar! ord att minnas...
Inlägg #4: Postat: 2005-07-23 23:30:00
microfilosofen
Bäste Calle Z. Din framtoning här på Sourze är att du tycks tala för något slags förnuft. Bör du då inte vara försiktig att raljera över andra andras nick. Sign "ord-att-minnas" är en ödmjuk, kristen och varsam kvinna här i Skåne. Använd inte hennes nick "mot" mig. Och du sakfrågan: vad anser du om den sk narcissistiska människan??
Inlägg #5: Postat: 2005-07-23 23:35:00
Calle Z
Helt rätt. Om ord att minnas kan ta illa upp? Så ber jag helt klart om ursäkt. Helt förkastligt av mig. Återigen. Förlåt. Till Kyreus. Vad anser du själva om den narcissitiska människan? Eller om människan som står och välsignar andra människor i Guds namn?
Inlägg #6: Postat: 2005-07-23 23:42:00
microfilosofen
Till Calle Z: 1 den narcissistiska människan är ett symptom på vår tid. Speciellt vår tid. Symptom på vad? Det återkommer jag till. 2 Välsignelsen? Guds medarbetare på jorden? Har funnits i alla tider. Allt bygger på att GUD kallar vissa; vanligen helt vanliga. Varför? Gåtfullt. Med vilket ärende? Att viga sitt liv åt förkunnelsen.
Inlägg #7: Postat: 2005-07-23 23:45:00
Calle Z
Till Kyreus. Men på vilka grunder utgår du ifrån att just Du är accepterad att stå och välsigna folk i Guds namn? Hur gick det till när Gud kallade dig? Har inte Guds förkunnelse och åsikter någonsin krockat med dina egna?
Inlägg #8: Postat: 2005-07-23 23:50:00
microfilosofen
Till Calle Z 3 Ang hur jag kallades är en lång historia; återkommer gärna till den. Ifall prästens samvete kolliderar med Kyrkan och Bibeln? Den verkligheten drabbar de flesta präster. Men du! Jag sover gott om natten. FÖR: GUD vill jag skall förkunna - O-KONVENTIONELLT. God Natt, på återhörande. KY
Inlägg #9: Postat: 2005-07-23 23:54:00
Calle Z
Om ord att minnas läser detta. Så förlåt. Jag sitter och väntar på att klockan skall bli ett. Jag skall hämta min dotter då. återigen så ber jag om ursäkt. Men personligen så tycker jag att du försvarar diverse präster inom svenska kyrkan, oavsett vilka åsikter de har, helt okritiskt..
Inlägg #10: Postat: 2005-07-24 00:10:00
Calle Z
Man måste alltid vara kritisk. Tyvärr. Annars så slutar det med att personer såsom Unto.S sitter helt oemotsagda. Då har ondskan vunnit. Eller präster som Kyreus som står och välsignar folk i Guds namn! Eller när vi har ett debattklimat där folk kan kalla en islamofob, rasist, nazist eller när det skrivs artiklar som hyllar terroristorganisationer..Då är vi illa ute.
Inlägg #11: Postat: 2005-07-24 00:30:00
Calle Z
Eller så har vi ett samhälle där somliga präster inte har mod nog att fördömma brott mot könens lika värde, en förfärlig syn på homosexuallitet, demokrati och religionsfrihet! P g a att Sverige har religionsfrihet så fördömmer inte somliga präster detta. Tyskland på 30 till 40 talet. Eller ?
Inlägg #12: Postat: 2005-07-24 00:43:00
Calle Z
Där fega präster inte törs stå upp för sin tro mot islam. man blundar för islam i namn av religionsfriheten..Den narcissistka människan? Vad är det?
Inlägg #13: Postat: 2005-07-24 08:16:00
Beth4020
Den narcissistiska människan är kanske en människa som är så självgod och okritisk mot det egna jaget att han/hon har lätt för att döma och fördöma andra utan att reflektera över den individens historik. Genom den dömande/fördömande ställningstagandet hoppas människan i fråga kunna framhäva sig själv och det egna egot. /Birgitta S
Inlägg #14: Postat: 2005-07-24 08:23:00
cherri
En narcissistisk person är ytterst kritikkänslig, vilket gör att en vän som uttrycker kritik plötsligt betraktas som en fiende. Sådana narcissistiska karaktärsdrag är vanliga och kan i olika grad vara utarmande för personligheten.
Inlägg #15: Postat: 2005-07-24 09:14:00
Beth4020
Är då inte narcissistiska karaktärsdrag en del av den människans personlighet eller är det ett symtom på en samhällsbild?/Birgitta S
Inlägg #16: Postat: 2005-07-25 23:41:00
ord att minnas
Hej KY!
Här har det hänt lite medan jag varit borta, ser jag. Spegel, spegel på väggen där, säg vem som vackrast i landet är?... Den narcissistiska människans synsätt förändrar vårt sätt att se på människovärdet. Forts.
Inlägg #17: Postat: 2005-07-25 23:50:00
ord att minnas
En människa som inte har det utseende och den självbild som reklamsamhället försöker få oss att efterlikna är inte mycket värd. Det vackra folkets narcissism och egoism styr idealen i dag. Narcissismen utarmar människans intellekt mycket mer än vad egoismen gör, därför att koncentrationen förbehålls det yttre. Forts.
Inlägg #18: Postat: 2005-07-25 23:56:00
ord att minnas
Till Calle Z. Vad har Du emot mitt "namn"? Namnet är en boktitel, och alls inte taget i en avsikt att vara viktig. Jag tar inte illa upp, men förstår inte Din avsikt, när Du använder det som Du gör. Forts.
Inlägg #19: Postat: 2005-07-26 00:03:00
ord att minnas
Jag försvarar inte alla okritiskt. De Präster jag känner till som framför det kristna kärleksbudskapet på så sätt att medmänsklighetens goda tillvaratas försvarar jag till fullo. KY, är en av dem. Forts.
Inlägg #20: Postat: 2005-07-26 00:15:00
ord att minnas
Jag har försökt förklara i mina inlägg många gånger att , "att vara Kristen" innebär inte, att man som människa inte tar ansvar för saker och ting i vårt samhälle utan faktiskt tvärt om. Det är vi troende som måste förändra kyrkans olika ställningstaganden i vårt samhälle, tills vi når fram till att GUD:s universiella kärlek får råda. Mvh. / oam.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...