Inlägg #21: Postat: 2005-07-26 01:46:00
|
ord att minnas |
Hej KY!
Menar inte med mitt inlägg här att vi inte alls skall bry oss om vårt yttre, eller att vi inte skall tycka om oss själva, eller det vi gör eller skriver. Vi som skriver vill ju uppnå något med det och då måste man ju tycka om det man skriver, och tycka om det syfte man har. Forts.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2005-07-26 01:55:00
|
ord att minnas |
"Det vackra folket" som jag kallar dem som bara ser till sitt yttre och bara anammar de egenskaper som kan få dem att klättra på karriärstegen utan att bry sig om vem de trampar på, kan ju inte i fostran till sina barn, vidarebefordra de normer som Kristendomen står för, utan resultatet blir om man hårddrar det Narcissism och Egoism. Mvh. / oam.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2005-07-29 00:33:00
|
Calle Z |
Oam. visst är det så? Kyreus är en kämpe för att medmänsklighetens goda tillvaratas? Enligt mig så är han inte det. Han kan gapa om och skriva artiklar om sv kyrkans dåliga syn på de homosexuella tex. Men när man ber honom om hans åsikt om islams förkastliga syn på de samma. Då tiger han och gömmer sig bakom att Sverige har religionsfrihet! Han som vill framställa sig själva såsom "Sveriges farligaste präst" osv. PK var ordet.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2005-07-29 01:17:00
|
Calle Z |
Kyreus var användbar för somliga grupper och åsikter tack vare att han råkade vara präst. För vem i hela världen skulle ha brytt sig om Kyreus hade varit en byggnadsarbetare som tyckte att de homosexuella skulle få vigas i kyrkan? Att Kyreus än idag inte kan inse att han bara var en nyttig idiot? Det är sorgligt. Helt ärligt så tycker jag synd om honom! Att försöka "chockera" någon med rubriker såsom "Jag är Kåt på mig själv"..Det blir lite sorgligt att läsa.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2005-07-29 01:41:00
|
Calle Z |
Det blir lite Neville Chamberlain över det hela. "Fred i vår tid-talet" Sverige har religionsfrihet! Kyreus eviga försvarstal. Att sedan människor far illa pga av sexuell läggning, sitt kön eller att de vill byta religion? Det kan inte rubba Sveriges farligaste präst enligt egen utsago ur fattningen! Ty vi har religionsfrihet...
|
|
Inlägg #26: Postat: 2005-07-29 01:53:00
|
Calle Z |
Skall man kritisera något så skall man göra det fullt ut! Ingen skall få gömma sina unkna åsikter i namn av religion och därav få undkomma kritik. Eftersom Kyreus tillåter detta, så kommer jag alltid att bemöta och håna honom.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2005-07-29 10:07:00
|
ord att minnas |
Till Calle Z. 23/ I många artiklar och inlägg har KY försvarat de homosexuella. Han skriver ofta att ALLA har samma värde, och skall åtnjuta samma förutsättningar i sina liv. Detta behöver man inte ha skrivit sig på näsan mer än så här, för att veta hans ståndpunkt i den frågan. Forts.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2005-07-29 10:17:00
|
ord att minnas |
24/ KY:s åsikter är lika viktiga som Dina och mina. Att man som Präst har församlingens och allmänhetens ögon på sig är väl inte så konstigt, yrket har ju en offentlighet. Dig och mig chokerar han inte med sina rubriker men ungdomarna som KY vill nå reagerar med att läsa, och får då med sig de tänkvärda frågor som KY också ställer i sina inlägg. SYND om KY, ICKE, han vet vad han gör. Forts.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2005-07-29 10:21:00
|
ord att minnas |
25/ Religionsfriheten är viktig. Att respektera andras tro är det enda som kan få religionskrigen att upphöra. Återigen har KY många gånger proklamerat att ALLA människor har samma värde och att ALLA skall leva under GUD:s Universiella kärlek. Forts.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2005-07-29 10:23:00
|
ord att minnas |
26/ KY:s åsikter och val kräver lika stor resprkt som Dina, Bäste Calle Z. Mvh. / oam.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2005-07-29 10:28:00
|
ord att minnas |
Till KY!
Förlåt, att jag talar OM Dig här i mina inlägg, men har jag fel i något så rätta mig. Mvh. / oam.
|
|