|
Inlägg #1: Postat: 2005-07-11 09:17:00
|
|
Anna Drangel |
Att samregera inom en högerallians innebär ju att ge och ta. Det kan ju inte vara så att alla ger efter för en mer högerstyrd moderatpolitik. Det tror jag dom för övrigt endast skulle missa poäng för. All credit till Maud för att hon vågar säga högt vad centern står för.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-07-11 14:43:00
|
|
Janne B |
Maud är instoppad i radion kl 1300 i morgon. Som sommarpratare.Hon ska beskriva vandringen från familjekvinna på gård i Västerbotten till "superkändis".//Lite skvaller. Hennes man Rolf var kommunalråd redan i 25-årsåldern, liksom hans pappa varit det. Jag var kompis med Maud i västerbottenpolitiken på 1980-talet. Då var hon som en slags extra dotter hos Torbjörn Fälldin osv...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-07-11 21:37:00
|
|
Christian Löf |
Den så kallade Alliansen har med Olofssons utspel redan visat sitt rätta ansiktet. Hur ska man kunna samregera med denna bräckliga farkost när den går på grund redan innan man kastat loss från kajen?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-07-12 09:44:00
|
|
Stig |
Det ska bli intressant att höra Maud i radion om hon bryr sig om att svara på frågan om hur alliansen ska kunna överleva utan att partierna är eniga i de stora frågorna.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-07-12 14:15:00
|
|
ollman |
Maud Olofsson stoppar nog sig själv genom att förlora valet 2006....
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-07-12 15:07:00
|
|
steno |
Hon behöver som alla visa sig i media ibland och hon lyckades i Visby.Klarar hon 4 i valet är det ingen fara för alliansen. Man har fått stå ut med det mesta c har svamlat om de senaste åre
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-07-12 15:38:00
|
|
Janne B |
Maud klarade sig bra i radion kl 1305. Klar, rak, tydlig, humoristisk och lagom självdistans. Var lite för mycket i försvarsställning i början."Jag är inte arg, jag kanske bara låter så". Men visst vill hon förnya sitt parti och helst också hela Alliansen...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-07-12 16:03:00
|
|
Anders Klasson |
Vem faan bryr sig? Den så kallade
"Alliansen" och sossarna står för
exakt samma politik,man måste
vara rejält hjärntvättad av
massmedia för att inte inse det.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-07-14 13:41:00
|
|
Putte Gunn |
Maud Olofsson och Centern är en belastning för de övriga. Hon håller kvar vid en gammal,gammal folkomröstning som gör att Sverige förlorar massor av inkomster, medborgarna får skyhöga elräkningar och miljöförstöringen eskallerar.
Det är bara att slå fast att kärnkraften behövs idag. Allt annat är bara tro och hopp. Det som kan bli värdefullt -fast enbart för bönderna- är att all bråte som ligger i skogen kan bli hårdvaluta om Maud får som hon vill.
|
| |