Inlägg #1: Postat: 2005-07-05 22:10:00
|
Beth4020 |
Att du orkar! beundransvärt!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-07-05 23:19:00
|
Janne B |
Det är snart midnatt och jag är trött men försöker finna grundfelet i denna i vissa stycken utmärkta artikel. Jo felet är att du förutsätter att alla är lika bildade, har samma enorma ordförråd som du har,utlärd i argumentationsteknik mm. Därtill har du ett bett, en aggressivitet som få har.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-07-05 23:19:00
|
Janne B |
forts. /// Runt omkring mig har jag alltid haft människor som är fullständigt olika i dessa avseenden. Detta har jag alltid fått respektera, människors olikhet/ Jag har aldrig andats om att någon sämre och värd en utskällning för att han är passivare i de nämnda avseendena.Där står jag.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-07-06 07:49:00
|
Per W |
Vart tog magkänsla, empati, intuition och omedveten kunskap och erfarenhet vägen?
Om jag t ex vill fördela världens resurser jämlikt för att jag tycker synd om de fattiga och svältande, räcker inte det som argument?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-07-06 10:52:00
|
Melle |
Åsikter är eg helt meningslösa. Det mesta som vi har åsikter om har vi inte tillräckligt med kunskap om och erfarenhet av. En lärare sa en gång att det borde kosta 5000 kr att ha en åsikt och jag håller på sätt o vis med om det. MEN å andra sidan så är vi ju många som gillar det här spelet, hur meningslöst det än är.
:-
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-07-06 11:01:00
|
Anders |
Här var det ett ordbajseri utan dess like. Jag trodde aldrig artikeln skulle ta slut.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-07-06 17:04:00
|
Anders |
Citat: "Det fanns verkligen en tid i vår närhistoria då det var så att kvinnor hade sämre på grund av lagar och liknande. Själva systemet var könsorättvist och då kunde man verkligen tala om systematiskt förtryck av kvinnor." Förklara vilken tid du menar, och varför det blev så. Kul och se om du kan vår historia.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-07-08 23:07:00
|
Mysan |
Det konstigaär att ens vänner oftast vet saker innan man själv har förstått. De känner på sig tidigt att någon inte är rätt person för en själv eller att det skulle gå på ett visst sätt.Ibland undrar man om de är synska?
|
|