Med Bush i kampen mot en globofobisk vänster

Den här tråden diskuterar artikeln Med Bush i kampen mot en globofobisk vänster.
Inlägg #1: Postat: 2001-06-13 16:01:00
Dan
Mycket bra! Jag håller med om 90. Även om Kyoto kanske inte är realsistsikt så är det en bra amibition och det är fel att lämna samarbetet utan komma med ett konkret alternativ. Det är synd att Bushs uppmärksamhet i Gbg kommer dras till de mest politiskt förvirrade individerna i detta land.
Inlägg #2: Postat: 2001-06-13 22:09:00
che guevara
Bush not welcome!!!
Inlägg #3: Postat: 2001-06-14 08:36:00
Åke
Visst ger Bush en strålande framtidsutsikt! Sänk skatterna och öka militärens budget genom att måla upp en överdriven hotbild och konstruera ett försvar mot detta missilförsvaret.

Skatterna är inte alls så låga som man kan tro, åtminstonde inte för låg- och normalinkomsttagare, och speciellt om man tänker på att man måste föräkra sig själv för allting...

Men tjänar man bra så får man ju ut mer än i Sverige och då betalar dessutom arbetsgivaren alla försäkringar man behöver...
Inlägg #4: Postat: 2001-06-14 13:21:00
martin
det brukar komma mycket dumheter från vänster men muf har åter visat att de tagit priset. fila på er egen politik istället för att svälja USAs ....
Inlägg #5: Postat: 2001-06-14 14:08:00
Stefan H
Jamen gud vad härligt. MUF hand i hand med Republikanen Bush.

Innbär det att ni vill ändra dom svenska vapenlagarna till en flathet av Amerikanska mått.
Inlägg #6: Postat: 2001-06-14 14:49:00
claes croner
Låt mig börja med att be om ursäkt. Inte till Liten Tove utan till Sourzeläsarna för att jag än en gång överskattat SvDs debattredak-tion, som idag tagit in samma? inlägg som Liten Tove dagen innan skickade till Sourze. Också ett sätt att behandla sin egen partitidning... F.ö. överlåter jag sakdebatten till andra från America till Che Guevara med ett uttråkat
UFF MUF.

Claes Croner
Inlägg #7: Postat: 2001-06-15 13:49:00
Chris
Usch, det är så himla synd om er ungmoderater. Ni är så fattiga i själen. Jag är ärlig, alltså - jag tycker verkligen synd om er.
Inlägg #8: Postat: 2001-06-15 14:34:00
anna
Bakåsträvare!!
Hur kan man stödja en man vars politik stödjer dödstraff, abort motståndare och skiter i miljön.
Inlägg #9: Postat: 2001-06-15 20:05:00
zico
är detta på allvar? det här är ett stort skämt! om det är nån som hotar världsfreden så är det bush och usa. vakna!!
Inlägg #10: Postat: 2001-06-18 07:50:00
Linda
Vad kan man säga?
Bush är en väldigt bra politiker, eller vad sägs om det faktum att han argumenterar för dödsstraff och själv gör sig till ett argument för det? Om idioti vore straffbart enligt det amerikanska rättssystemet, så hade Bush fått åtminstone två dödsdomar...
Inlägg #11: Postat: 2001-06-25 19:31:00
Björn
Bush går mest storbolagens ärenden i både utrikes-, klimat och försvarspolitiken. Den fråga man får ställa sig när Bush kommer med nya förslag är: vilka amerikanska storbolag tjänar mest på detta?

Det som avgör frågan Bush är förmodligen hans moraliska kraft, hans person som en nyfödd kristen och hans tydliga orienterig mot att slåss för traditionella värden och normer.
Inlägg #12: Postat: 2001-06-25 19:54:00
Per Moberg
Jag tror inte mina ögon när jag läser detta. Jag har inte ork att bestrida allt du skriver, men bara det med att Bush driver fram starkare affärsband mellan nord- och sydamerika är ju otroligt. Vilka är det som gynnas av den politiken? Det är endast internationella amerikanska företag. Den inhemska befolkningen körs över med dunder och brak.
Inlägg #13: Postat: 2001-07-06 02:33:00
jävla persson
Såna vedervärdiga lögner. Sån monumental stupiditet. Nu undertecknade visserligen fröken författare inte bara med namn, utan även iq. Man kan fan inte vänta sig mycket men det här är värt ett asgarv. Du anklagar på fullaste allvar VÄNSTERN för att vilja stoppa invandringen?! Å Jojje Bush ska visst företräda nån sorts frihet. Man baxnar... Börjar närma mig 500 tecken nu - jag kan skriva betydligt fler. Men å andra sidan, den här vedervärdiga smörjan kan i sanning bara bemötas på claes croner-vis.
Inlägg #14: Postat: 2001-07-11 11:44:00
Augusto
Bla bla bla vilket jävla skit snack!
Inlägg #15: Postat: 2001-07-13 12:29:00
diktatur? "Svenska Akademiens:diktators ämbete diktatorisk makt o. myndighet; äfv.: tidsperiod under vilken en diktator utövar sitt ämbete l. innehar sill ställning ss. sådan." -Bush diktator USA diktatur?
man har ju demokratiska val där alla medborgare är representerade bland toppolitikerna, eller...?valet ärligt vunnet av Bush, eller...?USA där alla har samma rättigheter fattig som rik, svart som vit, rättvisa råder eller? "kul att någon gick på mussepigg konceptet även här.min åsikt: tänk!
Inlägg #16: Postat: 2001-07-16 16:24:00
kalle
Hur kan man vara så naiv att tro ett ett nytt misilförsvar skulle öka säkerheten i världen? Förser man två bråkande människor med varsin kniv så tror väl inte MUF att dom slutar bråka och vandrar iväg mot solnedgången hand i hand?
Det ända jänkarna vill ha är nya leksaker och därför letar man upp nya fiender istället för sovjet och kallar dem skurkstater. Den enda riktiga skurkstaten är för tillfälligt usa.
Inlägg #17: Postat: 2002-06-19 23:31:00
la femme
vi "globofoba" vänsterpartister och andra vettigt tänkande människor kan inte annat än skaka på huvudet åt dina naiva utsvävningar. Fjäska för Bush du, så att han kan använda sverige för sina egna syften, alla ska spela storebror usa i händerna, är de så ni borgare vill ha det? personligen anser jag att en rad med rumpor är det enda Bush förtjänar!!!!
Inlägg #18: Postat: 2002-08-15 16:18:00
DoRiS
Ja, sanningen har många sidor men man kan ju i en viss mån försöka att inte bruka osanning.
Det är rätt så synd att en person som skall vara ordförande för ungdomsförbund så lättsamt vrider och vänder på sanningen. För att den skall passa "drömmen" kanske?
Inlägg #19: Postat: 2002-09-22 11:38:00
Andreas.Raask
USA behövs vi ska INTE hacka ner på USA världens ända stormakt!!! Tänk på det ni Anti Amerikaner!!!
Inlägg #20: Postat: 2004-12-02 12:11:00
hhh
Bush har försämrat arbetsrätten, och vill stänga nån natinalpark, fast det är väl så ni muffare vill ha det?
Laddar...