SMHI och Aftonbladet - vi har hört den förut

Den här tråden diskuterar artikeln SMHI och Aftonbladet - vi har hört den förut.
Inlägg #1: Postat: 2005-06-27 23:20:00
Melle
Gött mos. :- Detta med väderrapporterna och hur folk om o om igen går på dem är något som jag har förundrats över länge. Tack för artikeln.
Inlägg #2: Postat: 2005-06-28 07:55:00
Beth4020
Att tro på sina ögon när man tittar upp i himmeln på molnen eller solen är bra nog. Inga förväntningar - inga besvikelser. Vi här nere i söder kollar hellre på www.dmi.dk de brukar träffa rätt oftare. Tack för artikeln /Birgitta S
Inlägg #3: Postat: 2005-06-28 10:47:00
Per W
Cita ur AB din länk: "En värmebölja som svept upp från Afrikas öknar ger rekordvärme – runt 40 grader.
Men i Sverige får vi nöja oss med ordinär sommarvärme".
Det är väl vad vi har, eller hur??
Inlägg #4: Postat: 2005-06-28 17:34:00
stålis
Måtte det dåliga vädret fortsätta! Annars ser det ut som om jag varit ute i ogjort väder. Hö hö. Nå var lite sur igår enär jag precis påbörjat min semester!
Inlägg #5: Postat: 2005-06-28 22:13:00
StaffanH
Har de inget annat att skriva om i sommarens nyhetstorka, verkar det som om förutsägelser om sommarvädret kan hjälpa upp försäljningen. Tittar understundom på prognoserna på TV, men det är ju bara en prognos och inget löfte så jag tar det med en nypa salt och konstaterar att det blir väder i morgon också. Vad det vderkligen blir för väder återstår att se.
Inlägg #6: Postat: 2005-06-29 16:35:00
Thomas L. Aabo
I Skåne tittar de flesta på danska väderinslagen. De stämmer bättre för oss. Jag har fått danska vädret att sätta symboler för oss i Skåne när de presenterar vädret. Lite ska vi ha för alkoholskatterna.
Inlägg #7: Postat: 2005-06-30 11:45:00
lindathepoet
En sak kan vi vara överens om: Det blir väder!
Inlägg #8: Postat: 2005-06-30 13:55:00
Unto S
Det måste vara dåligt väder i Stockholmstrakten eftersom det är vissa semesterfirare som sitter hemma framför datorn? Eller kanske är det så att vissa konsulter sitter på kontoret på sitt jobb och använder arbetsgivarens tid för att skriva ”intelligenta” kommentarer. Vi här, längst nere i Skåne, har fått mycket sol så man är tvungen att skydda sig lite. Sitter just nu under parasollen på terrassen och skriver …
Inlägg #9: Postat: 2005-07-01 10:03:00
stålis
"Nu kommer värmen" - om man får tro Expressen
Länk: expressen.se
Under artikeln tipsar man om billiga solresor.
Laddar...