|
Inlägg #21: Postat: 2005-07-06 12:08:00
|
|
magnolia |
Håller med: kidsen har helt tappat respekt för äldre som "inte tillhör gruppen" och det växer till med åldern. Jag har själv mott 12-14-åriga killar som helt oprovocerat stegar upp till en på busshållplatsen o frågar "Är du pedofil?" eller "Du, är du litet hm-hm?" De vågar bara om de är i ett gäng, och om du är för dig själv. Uruselt, och ja, för femton år sedan hade det inte hänt.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2005-07-06 12:33:00
|
|
Janne B |
Bokstavsbarnen har vi glömt i detta resonemang. Nämligen de barn som ser fullt normala ut men som lider av hjärn och nervskador, med varierande bokstavsbeteckningar, som jag inte minns just nu. // Dessa barn går givetvis inte att uppfostra till fina sociala barn i offentliga miljöer. Men de och deras föräldrar har rätt till den offentliga miljön ändå. Vi andra måste lära oss att förstå dessa familjers situation.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2005-07-06 12:33:00
|
|
Janne B |
forts. /Samtidigt måste givetvis dessa föräldrar välja att inte ta med dessa barn i vissa sammanhang. Ömsesidig respekt och hänsyn. Med det kommer man långt.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2005-07-06 16:42:00
|
|
stålis |
Låtom oss erinra oss att det finns lika ouppfostrade ungar i USA och Storbritannien Super-Nanny är väl ett brittiskt fenomen?. Och antagligen i andra liknande länder.
Beträffande Sydeuropa. Ja, Lord har förmodligen rätt där. Jag anser att barn ICKE skall skiljas från modern före 2 års ålder tidigast!. Etnologerna Lord åberopar har antagligen rätt.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2005-07-06 17:22:00
|
|
Sunny |
Jag måste ha missat någonting för jag umgås gärna med barn o tycker inte att de är ett dugg ohövligare än de vuxna.Mera raka kanske? Har svårt att störa mig på just barn.Jag kanske inte är vuxen än själv?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2005-07-07 13:38:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Första gången som jag
läser en sourzeartikel jag vill bidra till publicering på en av sveriges största bloggar. Har följt sourze i många år.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2005-07-08 14:31:00
|
|
Lars Nilsson |
Fd Statsråden Alva Myrdal och A-G Leijon jämte drösvis av andra sossepotentater har med frenesi hävdat att föräldrar inte är kompetenta nog att uppfostra sina barn. Det kan bara det allmänna göra. Och vi har också fått ett samhälle där man genom maxtaxor och annat tvingat fram ett myndighetsdagis.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2005-07-09 17:53:00
|
|
angus |
En mycket bra artikel som ger mig en hel del frågetecken istället för svar, precis vad jag vill ha, så att jag kan använda hjärnan till att fundera fram vad jag själv anser med min erfarenhet av att vara barn och förälder. Tack
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2005-07-11 18:42:00
|
|
Lermannen |
Sveriges underklass kan inte ens ta hand om sig sjalv. Hur kan nagon tro att vanligt folk ska klara av att uppfostra barn pa ett vettigt satt?
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2005-07-12 05:02:00
|
|
sybariten |
Lever en del i Frankrike, har aldrig direkt upplevt några större skillnader, förutom att de är snabbare där med att ge en hurring.
Personligen ser jag hellre att ungarna skriker som grisar än att föräldrarna släpper ungarna helt fritt springandes överallt ex.vis där jag cyklar som många turkfamiljer i sverige. De verkar ha genomsnittligt lägre koll på vad ungarna gör än motsvarande svensk familj. Fast det där kanske folk inom barnomsorg har studerat bättre.
|
| |