Feministiskt initiativ Fienden

Den här tråden diskuterar artikeln Feministiskt initiativ Fienden.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-06-28 13:48:00
Unto S
Den tatuerade kvinnans rubrik och inledning: ”Feministiskt initiativ Fienden” och ”Fi, för mig, står för Den onde Fi Fienden”. Innehållet kan beskrivas enligt följande: ”Så många fördomar och trångsynta påståenden, enbart i en artikel, mästerligt! Jag tror att den mest extremistiska feministen hade inte lyckats få så många fördomar och trångsynta påstående i en artikel som kvinnan med tatueringen”.
Inlägg #22: Postat: 2005-06-29 13:50:00
SuzyQ
Slå upp feminist i en gammal ordbok och det betyder att kvinnan ska ha all makt.
Kommer inte feminist från ordet feminin??
Kvinnlig, mjuk och effeminerad omanlig. Vilken kvinna är feminin som kallar sig feminist?
Inlägg #23: Postat: 2005-06-29 23:35:00
Primus
Förstår inte varför skribenten hackar ner på könshår - det ÄR ju naturligt! Hur kan man säga något annat? Att feminister skulle hata vackra kvinnor är ju också idiotiskt- som om det inte finns vackra feminister! Skribenten verkar tro att skönhet är ungefär det viktigaste en kvinna kan ha, eftersom alla fula feminister är så oerhört avundsjuka på vackra kvinnor.
Inlägg #24: Postat: 2005-06-29 23:48:00
Primus
Suzanne gör samma misstag som hon anser att feministerna gör. Hon drar alla över en kam. Gång på gång på gång. Så fullständigt idiotiskt!
Inlägg #25: Postat: 2005-07-01 01:26:00
Anders Klasson
Håller med dig.Visst ska kvinnor och
män ha samma lön,men det här
med Feminism verkar ha spårat ur.
Inlägg #26: Postat: 2005-07-01 09:50:00
El Guatusi
Sag att Winberg talat om jamstalldhet & vald mot kvinnor i en brasiliansk tidning. Hittade en artikel - Länk: copodeleite.rits.org.br . Oversatter sista raderna:
Inlägg #27: Postat: 2005-09-17 11:05:00
Therese K
Den som inte tjänar sina pengar själv blir ofrånkomligen beroende av den som tjänar dem. Det är en självklarhet att alla vuxna idag ska tjäna sina egna pengar och använda dem på det sätt de själva finner bäst.
Inlägg #28: Postat: 2006-04-27 12:44:00
elineriksson
Hej Suzanne!

Jag är intresserad av att publicera dig i Ackta, en kommande onlinetidning.

Om du vill veta mer, maila på elin.erikssonhyperisland.se.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...