Vive la difference!

Den här tråden diskuterar artikeln Vive la difference!.
Inlägg #1: Postat: 2005-06-17 15:58:00
Anna Drangel
Fattar inte riktigt var du vill komma med din text, förutom att du upprepar uttjatat prat om hur tråkigt det vore om vi - män och kvinnor vore lika. Det är väl ingen som påstår att vi är lika. Men vi är mer lika än olika - om man inte hänger upp sig på bröst, snoppar, parning o reproduktion som visserligen är stort, men inte allt här i livet. Ståhlberg har säkert mer likheter med mig än med en man i Rwanda.
Inlägg #2: Postat: 2005-06-17 17:10:00
djpjgj
jag går lite ifrån ämnet här, men.. jag "känner" den unga krönikören/journalisten som spydde galla över skugge - hon intervjuade mig för ett par år sen... fascinerande att hon kan verka så aggressiv när man läser hennes grejer i aftonbladet, det märktes knappast "in real life".. funderar på om det är likadant med skugge, att hon lever ut sin "onda sida" i sina krönikor..
Inlägg #3: Postat: 2005-06-18 00:47:00
Stefan_B
Spretigt, Ståhlberg, mycket spretigt. Många intressanta frågeställningar men helt utan djup. För övrigt skulle jag också gärna vilja få svar på frågan om kvinnors urringningar, även om jag misstänker att svaret kommer att variera beroende på vem frågan ställs till...
Inlägg #4: Postat: 2005-06-18 10:02:00
Mysan
De flesta män vill ha en hemmafrutyp.Har hört vuxna män sägaatt tjejen ska vara enkel,jeans tjej med lågt skurna jeans och linnen.Men som ändå är praktisk,normal och tar hand om inredning samt borrar och sågarm.m. Kraven på könsrollerna i dag är skyhöga.Väldigt få klarar av att passa in i dom.
Inlägg #5: Postat: 2005-06-19 21:40:00
Inger Olsson
Många frågor, ;- men kvinnobröst har, långt före vi uppfann Gud, innan NT skrevs även haft en sexuell attraktionsfunktion. Men det vet väl den könsmogne tjejen och killen redan om i alla kulturer?
Det är bara att skicka frågan vidare till de kvinnor som har fått bröstcancer. De kan berätta om hur det är att mista bröst/brösten....
Laddar...