Bör män verkligen amma sina barn?

Den här tråden diskuterar artikeln Bör män verkligen amma sina barn?.
Inlägg #1: Postat: 2005-06-13 15:21:00
Thomas L. Aabo
Bra artikel Thea.
Inlägg #2: Postat: 2005-06-13 16:51:00
Mysan
Fullt med barnlediga pappor på stan. Både med och utan kostym.
Men där går gränsen tycker jag.
Inlägg #3: Postat: 2005-06-13 17:03:00
Inger Olsson
Thea: varför kan en nyfödd skilja på pappans mannens och mammans kvinnans bröst? Det är mycket som en nyfödd redan vet och kan. Medfödda, genetiska idéer är djupt programmerade.
Martin Halldins inlägg unikt? Tyvärr nej. Det där med att pappor också är gravida har det körts med länge.
Inlägg #4: Postat: 2005-06-13 17:03:00
Inger Olsson
I övrigt är din text bra reflekterande vilket jag tycker om, men som absolut regeringsutredaren Thorvaldson inte skulle ha tyckt om. Tänka dig, han kom på helt otroligt? att det var inte pengarna det handlade om när mamman valde att vara hemma hos "Knatte och Fnatta"...
Inlägg #5: Postat: 2005-06-13 17:35:00
Mysan
Varför kan dom inte även föda barnen så har vi ju blivit helt jämställda i detta land?
Inlägg #6: Postat: 2005-06-13 18:11:00
bloggeri
Det bästa är naturligtvis att varken män eller kvinnor föder barn. Det är bättre att klona fram ungar. Tillväxten i världen skulle få ett rejält uppsving bara kloningsindustrin fick klartecken att sätta igång. Föräldraledigheten kunde slopas varför vi sparade pengar. O s v.
Inlägg #7: Postat: 2005-06-13 21:21:00
wertix
"...men fel är det."

Högklassigt argument verkligen. Vem kan argumentera emot det?
Inlägg #8: Postat: 2005-06-13 23:43:00
Sunny
Jag har läst om detta för länge sedan: Det var en kultur någonstans upptäckt av Margaret Mead?där många män ammade. Jag vet oxå att vissa adoptivmödrar o andra "moderssurrogat" kan få igång amningen i bland: det har med hormoner att göra men jag är inte insatt i ämnet.
Jag vet en mormor som fick mjölk o turades om att amma sitt barnbarn.
Det är väl bra med amning vem som än gör det? Själv ammade jag så länge jag kunde.
Inlägg #9: Postat: 2005-06-14 01:37:00
Marcus
Apploderar! Mycket bra! Otroligt härligt och bra skrivet... Det är också så skönt att höra att det fortfarande finns kvinnor som vill ha män, och som vill att jag skall vara man. Precis som jag vill att min kvinna skall vara en kvinna. Jag älskar kvinnor! och jag älskar den här artikeln.
Inlägg #10: Postat: 2005-06-14 14:19:00
peter_
Man kan kanske ge pojkar kvinnliga könshormoner under deras uppväxt och flickor manliga könshormoner. Varför skulle man nöja sig med mental programmering? Varför inte styra den biologiska utvecklingen för att få bort skillnader mellan könen?
Inlägg #11: Postat: 2005-06-14 14:24:00
peter_
Varför inte genast anslå ett antal miljarder för forskning map vilka gener som styr utveckling av hermafrodita människor och hur man kan förändra befolkningens genetiska arv?
Inlägg #12: Postat: 2005-06-14 19:26:00
kap42
Varför kan inte en kvinna vara soldat, stridspilot eller brandsoldat?
Inlägg #13: Postat: 2005-06-14 22:02:00
Uno Hansson
Vad är vitsen? Det enklaste och bästa är väl att istället utveckla de naturliga förutsättningarna. Naturligtvis bör istället hela arbetsmaknaden göras om enligt mänskliga förutsättningar. Så att de som så önskar kan arbeta tillsammans, och att kanske även barnen medverkar enligt deras förutsättningar. Den arbetsmarknad som bör dominera är en sund upplevelseverksamhet för hela familjen.
Inlägg #14: Postat: 2005-06-15 13:45:00
Davido
Män kan faktiskt, utan att på konstgjord väg tillföra hormoner, börja att producera mjölk. Läs senaste numret av ETC så får ni veta mer. För övrigt kan jag inte förstå vad som skulle vara negativt med att både mamma och pappa kan amma sina barn? Det är ett fysiologiskt fenomen, inte ett inlägg i könsdebatten.
Inlägg #15: Postat: 2005-06-16 10:38:00
Redliner
inte nog med att bloggarna snor journalisternas jobb, nu kommer queer-männen och snor kvinnornas NATURLIGA amningsfunktioner! *fniss* akta er för 10 000 tyska bögar allihopa. de är oss i hasorna. wake up an smell the coffee.
Inlägg #16: Postat: 2005-06-16 16:54:00
tomster
Det stora problemet med artikeln är att den är skriven av en person utan förmåga till kritiskt tänkande och att lyfta blicken. Att män i din omgivning inte droppar från brösten, är det verkligen ett bevis för att det ALDRIG hänt och ALDRIG kan hända? Du väljer att inte tänka i den banan utan kör det lilla tunnelseendet och baserar ditt tyckande på enskilda observationer av män i din närhet. Vad kan det röra sig om, 10-15 män av 3 miljarder?
Inlägg #17: Postat: 2005-06-17 18:19:00
Melle
Tänkte på en grej ang detta.... Visst kan även män producera mjölk i brösten, MEN de har inte tillräckligt många mjölkkörtlar för att kunna föda ett barn ens för en hel dag. Dessutom måste en man vara ganska så överviktig eller åtminstone råka ha lite häng på brösten för att bebisen ska kunna få ett grepp med munnen.
Laddar...