Inlägg #1: Postat: 2005-06-10 13:15:00
|
Annika Lundgren |
Domstolsväsendet måste tydligen ses med egna ögon för att man ska förstå hur otroligt allvarligt läget är. Utan att beröra enstaka fall vill jag skrika ut: Läget är allvarligt och det sunda förnuftet verkar lysa med sin frånvaro.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-06-10 13:47:00
|
Mr G |
Vilket brott anklagades han för att ha begått?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-06-10 13:54:00
|
marcarolo |
Visar inte det här att den nya definitionen av våldtäkt gör mer skada än nytta?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-06-10 13:55:00
|
marcarolo |
Billy, stämmer det som står i Expressen?
" I domskälen står att det är uteslutet att ”unga kvinnor har sex med äldre män i syfte att avancera i karriären” särskilt som, enligt domen, Butt har ”ett så särpräglat utseende”."
I så fall är det så galet att jag är mållös.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-06-10 14:27:00
|
AmerikaMike |
Frågan är om det är ett "sexmål"? Uppenbarligen var det en kränkande behandling men kanske inte mer än om han hade lagt något annat "äckligt" i munnen på henne.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-06-10 16:32:00
|
Janne B |
Om jag får tro Expressen så har BB vid mkt vuxen ålder under längre tid på ett omoraliskt sätt utnyttjat unga damer som var i ett visst beroendefölrhållande till honom.Detta erkänner BB utan omsvep i Expressen i dag. Varför fick inte BB livstid? forts.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-06-10 16:33:00
|
Janne B |
forts. Det var synnerligen planerade handlingar säger BB, uppsåt kallas det.. Att tjejerna i viissa fall fortsatt att umgås med BB visar på i vilket beroende de var av honom. Det första jag som man lärde mig var, ta aldrig i en kvinna som är dig underställd på något vis..
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-06-10 19:44:00
|
colin |
Billy,Jag är lite undrande hur om hur du tänker.Du betraktar dig själv som felaktigt dömd av både media och rätt .Varför är du alltid så fördömande när det gäller andra där man säkert inte heller har fått hela sanningen förmedlad.Eller tror du på allt pressen skriver numera?
Hur kan vi veta vem som pratar sanning i det här fallet?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-06-10 22:06:00
|
Michael Lundahl |
Ursäkta att jag kallar din artikel för skräp.-.. men hur vore det om om du lade skulden där den hr hemma, d.v.s. hos den inkompetenta åklagaren som varit så in i helskotta pantad att hon åtalade för våldtäkt istället för sexuellt utnyttjande? Hade hon bara gjort det så hade det blivit en fällande dom. Men nu gick hon istället och bad domstolen stoppa karln i fängelse för våldtäkt. Då *måste* domstolen säga "Nej, ledsen, det kan vi inte gör för rekvisiten för våldtäkt är inte uppfyllda".
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-06-11 00:42:00
|
Mysan |
Ännu mer vidrigt är att det inte går att bevisa eller anmäla äckliga svin.De är ofta perfekta på ytan och familjefäder men de har en mörk sida som ingen vill träffa på.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-06-13 00:26:00
|
Calle Z |
Butt. Denna moralens och lagens förkämpe! Tydligen också en jävel på att fotografera..Visst våra domstolar och lagar kan och bör diskuteras. Men du gör det enbart i eget intresse! Liksom med din artikel där du såg likheter mellan dig och Jackson. !
|
|