|
Inlägg #1: Postat: 2005-06-10 14:09:00
|
|
Janne B |
Stefan S. Vilka möjligheter har ledarna för en demonstration att censurera, ta bort plakat som bara dyker upp.Mig veterligt har de inte polismans befogenhet att bruka våld, jaga bort plakatbärare osv. Jag såg på en rad röda demonstrationståg i Umeå på 1970-talet med oönskade plakat.Man försökte knuffa dem bakåt och nedåt på ett mjukt sätt. Mer var inte att göra.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-06-10 17:03:00
|
|
Anders Klasson |
Håller med,MEN jag gör det ifrån ett
ANNAT PERSPEKTIV.Om inte
invandringens kostnader ska granskas så har Skattebetalarnas
Förening absolut INGEN funktion att
fylla,såvida dom inte döper om
föreningen till nåt i stil med "Dom
Politiskt Korrekta Lämmlarnas
Förening", SF är bara en i den långa
raden av föreningar som slavar åt
Etablissemanget.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-06-10 19:19:00
|
|
YP |
Stefan S: Ditt lilla inlägg är så ini helvete befängd, så jag riktigt undrar hur det står till?
Skattebetalarnas förening lyckades ju tack och lov att eliminera dessa krafter, men eftersom organisationen är -som du skriver - opartipolitisk innebär ju det att man inte kan förbjuda medlemmar att vara med oavsett vad de röstar på och bara för att vissa demonstranter bara dessa plakat innebär ju inte det att hela föreningen står bakom detta...
Demonstrationen handlade ju om fastighetsskatten.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-06-10 19:21:00
|
|
YP |
Möjligen kan man tycka att föreningen skulle satt stopp för detta plakat...? Men att dra alla över samma kam, är att ta i eller?
Själv är jag sedan åtta år medlem i Skattebetalarna och delar dess linjer till 100 procent, dessutom gjorde föreningen ett reportage om invandringen våren 2002, som presenterades i dess medlemstidning "Sunt förnuft".
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-06-10 20:09:00
|
|
Glappkäft |
Jag kunde inte vara mer on point i min artikel.
Länk: ordfront.se
Här kan ni se lite närmare på vilka dessa stackars skattebetalare är.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-06-11 12:46:00
|
|
Anders Klasson |
Eftersom dom Rika i SF kan "köpa
sig fria från dom Negativa effekterna
av massinvandringen och också
gör detta" så håller jag
med Glappkäft och artikelförfattaren.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-06-11 13:11:00
|
|
Anders Klasson |
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-06-12 18:28:00
|
|
Janne B |
FRågan kvarstår.Varför vill Klasson att humanister som hör Sourze till, ska tro på rasistpropaganda?Vad tror han om vår begåvning och våra kunskaper egentligen. Klasson vill lära oss hata. Vi andra ser problem som måste lösas.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-06-12 23:06:00
|
|
Calle Z |
Men vill man slippa att partier på yttersta högerkanten får göra sig hörda i denna fråga. Så varför tar man inte debatten om vad Sveriges förda invandringspolitik kostar? Varför skulle detta vara tabu? Alla andra områden såsom sjukvård, sjukskrivningar och förtidspensionärer och dess kostnader debatteras och diskuteras. Så varför kan man då inte redovisa kostnaderna för invandringspolitiken?
|
| |