Demokratins svagaste punkt

Den här tråden diskuterar artikeln Demokratins svagaste punkt.
Inlägg #1: Postat: 2005-06-09 17:35:00
Jan Schmidt
Men snälla Tobias, media är ju vänstervridna, vet du väl! Att man inte nämner en sådan sak som ExxonMobils rådgivning åt Vita Huset i klimatfrågor, måste bero på att samtliga svenska redaktörer och journalister på samtliga svenska nyhetsredaktioner var ute på lunch just då. Om det inte är så att ExxonMobil i hemlighet ger bidrag till vänsterpartiet, förstås...
Inlägg #2: Postat: 2005-06-09 21:49:00
Lars Nilsson
Greenpeace är förstås ett sanningsvittne och Kyotoprotokollet en bibel. Gro Harlem Bruntland kallade Greenpeace en "terrororganisation" innan ordet kom i allmänt bruk och Kyotoprotokollet är utmärkt för Kina och Indien, som knappast berörs. Gro är förvisso från Norge, så det diskvalificerar väl henne förstås och Kina och Indien är som bekant miljövänliga, till skillnad från USA.
Inlägg #3: Postat: 2005-06-10 04:28:00
AmerikaMike
Det finns naturligtvis ingen som helst anledning till att Exxon inte skulle få framföra synpunkter på energi- och miljöpolitik. Inte heller finns det någon anledningar till att administrationen skulle ignorera dem bara för att Exxon är ett oljebolag. Och om det bidrog till att stoppa den idiotiska "Kyotoplanen" är jag en tacksam skattebetalare.
Inlägg #4: Postat: 2005-06-10 11:35:00
El Guatusi
Jag haller med dig om vansinnet i den laga prioritering som klimatfragor har i massmedia. Det handlar ju inte bara om varmare temperaturer - ngt som vi svenskar mojligen kan uppskatta - utan aven om de effekter de har pa jordens balans, aven politiskt. Klimatforandringar i tatbebyggda omraden innebar folkforflyttningar, sammanstotningar med andra folk
Inlägg #5: Postat: 2005-06-12 15:22:00
Melle
Tack Tobias för din artikel. Den fick en femma i betyg från mig.
Laddar...