|
Inlägg #1: Postat: 2005-06-09 16:11:00
|
|
El Guatusi |
Tyvarr finns det inga garantier for bra mat i Toscana heller... Italienska koket ar fantastiskt - italienska krogare betydligt mindre. Tyvarr.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-06-09 19:47:00
|
|
El Guatusi |
Trevlig artikel, stalis. Har sjalv guidat svenskar i Siena o blir ofta pamind om hur annorlunda vara lander ar. Hursomhelst putsades fasaderna i Rom upp for stora belopp infor jubileet 2000, dessforinnan var det varre! Italienska uttalsregler for alla utl sprak: om ordet borjar pa H sa ar drt stumt, om det inte gor det, lagg till ett H. Ear blir alltsa hear, och hear ear, t ex.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-06-10 07:41:00
|
|
Sunny |
Skrivet med en inlevelse som tog mig tillbaka. Ja att kasta slanten över axlen har hjälpt mig: Jag återkom. Men sista gången var det nog ett falskt mynt *ler*
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-06-10 14:20:00
|
|
Mysan |
Tyckte Inte om Italien.Alldeles för dyrt och snobbigt.Men kastade även jag mynt i en stenbelagd Fontan di trevi på 80 talet under renovering.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-06-11 19:42:00
|
|
StaffanH |
Mycket trevlig läsning och tackar för alla tipsen. Ska läsa den några ggr till så alla tipsen går in i huvudet. Vill åka till Italien någon gång i framtiden och se och uppleva lite av all historia och kultur som finns där och förhoppningsvis även lyckas få en smakbit av det italienska köket.
|
| |