|
Inlägg #1: Postat: 2005-06-11 12:29:00
|
|
El Guatusi |
Jag haller med om att kvaliteten inte ar lysande, men - a andra sidan - svenskarna koper fler tidningar ar nastan alla folk i Europa. Ar "vanligt folk" verkligen sa missnojda? Jag tror att ett folk har bade den press och de journalister de fortjanar. Om folk inte ids lasa en artikel som kraver 10 reflektion sa har tabloiderna onskelage.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-06-11 18:41:00
|
|
Lars Nilsson |
Visst har vi en usel journalistik men Din analys är uppåt väggarna fel. Läs mina artiklar här på Sourze "Journalisterna självbild" och "Skönandar och kvällstidningar" så förstår du bättre.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-06-12 18:30:00
|
|
Lars Nilsson |
För övrigt är det intressant att notera att Lord vägrar debattera sina artiklar på Sourze. Jag har viss förståelse för hans kompakta tystnad.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-06-12 22:52:00
|
|
Calle Z |
Sveriges journalistkår är förmodligen den sämsta journalistkåren i väst. De är en skam för sin yrkeskår! De har helt missuppfattat sitt yrke. De tror att de skall undervisa och "upplysa" folket istället för att rapportera objektivt och lägga fram fakta. De håller Pravda nivå. Tack gode gud för att vi dagens samhälle kan läsa och se nyheter ifrån andra länder!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-06-13 15:56:00
|
|
magneticfield |
men är du jubelnaiv? Det är väl aldeles utmärkt att folk inte har förtroende för media. Så borde det vara jämt. Det är snarare fara på färde när folk hyser en alltför stor tilltro till media, och tror på allt de matas med.
|
| |