|
Inlägg #1: Postat: 2005-06-02 16:12:00
|
|
tomster |
Vad påstår jag? Läs del 2. Motivera din kommentar, vad backar jag inte upp? Var argumenterar jag inte på riktigt? Förklara dig tydligare, jag förstår faktiskt inte.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-06-03 20:00:00
|
|
Motsvarande |
Du påstår t.ex. "det faktum att en liten grupp hardcore ideologer och dogmatiker lyckats få en pipeline rakt in i regering", utan att belägga det eller specificera vad som menas med "en pipeline in i regeringen". Det är lika meningslöst nu som när feminister pratar om strukturer utan att förklara exakt vad de menar eller belägga strukturernas existens.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-06-04 15:18:00
|
|
tomster |
Det känns som om du missat en del jag antog att man hört talas om när jag skrev det. Jag menar givetvis regeringens expert på kvinnovåld och våldtäkter, som är insyltad i ROKS-rörelsen, Eva Lundgren med sina stolligheter, Ireen von Wachenfeldt som ordf för ROKS och Margareta Winberg som prenumererar på dessas åsikter. Så.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-06-05 19:33:00
|
|
Motsvarande |
Nej jag har inte missat roks-debatten. Jag kritiserade inte innehållet i din text, utan din argumentationsteknik.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-06-06 23:01:00
|
|
tomster |
Gör du? Jaså? Själv tyckte jag att du kritiserade, i det enda exempel du gav, att jag inte belagt mitt påstående. Jag kontrade och hänvisade till den debatt som pågått, vilket du hävdar inte var problemet utan att jag har dålig argumentationsteknik. Vad bestod den i? Att jag inte bela fakta för påståenden? Din kritik är för mig fortfarande helt obegriplig och jag skojar inte ens. Konkretisera, please, it makes no sense.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-06-06 23:02:00
|
|
tomster |
Specificera vilken argumentationsteknik jag använt mig av som är kass, tack. Om du menar "påstå saker som det inte finns belägg för" så tycker jag kritiken är obefogad. Menar du det? Du skriver nämligen i ditt exempel just en sån sak, att det är meningslöst att påstå saker utan att specificera. Jag specificerade och ansåg att fakta redan var på bordet. Eller?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-06-07 10:16:00
|
|
Motsvarande |
Förlåt att jag uttryckte mig hårt i mitt första inlägg, jag borde inte ha skrivit att den var kass. Jag gör ett nytt försök istället. Att säga är någon har "en pipeline in i regeringen" är ett vagt påstående, inte fakta. Vad menar du egentligen? Att regeringen är osjälvständig och styrs av någon utomstående? Säg det istället i så fall. Var konkret.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-06-07 10:16:00
|
|
Motsvarande |
Du förutsätter att läsaren delar din världsbild. Antag att en person skrev en artikel där hon kritiserade patriarkatet genom att göra jämförelser med ZOG "sionistiska ockupationsregimen". Hennes argumentation skulle ignoreras av alla som inte tror på ZOG. Din artikel riskerar samma sak.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-06-07 11:22:00
|
|
Kruzze |
Motsvarande, du yrar.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-06-07 11:53:00
|
|
tomster |
Motsvarande: det är inte min världsbild, det är FAKTA att de ledande feministerna har ledande positioner i regeringen. Margareta Winberg, hon som hotade journalisten är regeringens expert på kvinnovåld, Eva Lundgren styr svensk genusforskning och regeringen styr all forskning. Men ja, att påstå att nån har pipeline är ett vagt påstående men jag tycker det inte är vagt i sammanhanget.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-06-07 12:20:00
|
|
Motsvarande |
Fakta eller inte så tror jag det finns gott om folk som inte delar din syn. Dessa personer kommer därför inte köpa din liknelse heller.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-06-07 12:21:00
|
|
Motsvarande |
Kruzze: vem är det som yrar, den som motiverar sin ståndpunkt eller den som inte gör det?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-06-07 12:58:00
|
|
Janne B |
Radion har just berättat att Uppsala Universitet ska undersöka om Eva Lundgrens forskning håller de vanliga vetenskapliga kvaliteérna. det var ett välkommet bud.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-06-07 17:24:00
|
|
tomster |
WTF? LIKNELSE? ÄR DU UTVECKLINGSSTÖRD? Flera av dessa personer är anställda av regeringen och ingår i ett nätverk bestående av fd vice statsminister och liknande. Hur FAN kan man kalla det för LIKNELSE? Jag liknar ett fakta vid ett annat fakta? ELLER, bara som en fråga, BESTRIDER du att Eva Lundgren, Margareta Winberg och regeringens expert på kvinnovåld haft en särskild connection med regeringen? Tyvärr, jag kan inte ta dig på allvar alls.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-06-07 17:26:00
|
|
tomster |
"Hej, här är fakta, dessa personer jobbar i eller mycket nära regeringen. Det ger dem ett särskilt inflytande." replik: "Om man inte delar din syn på hur man får inflytande så kan det vara svårt att acceptera det du säger. Jag delar inte synen att de här personerna jobbar i eller mycket nära regeringen. Eller för den delen att det faktumet ger dem något speciellt gehör."
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-06-07 17:27:00
|
|
tomster |
Kan du bestrida nåt jag säger istället för att tala i tungor? Delar DU synen att de här personerna jobbar nära regeringen en ingår i den, eller ok, gjorde? Delar du synen att om man jobbar så nära regeringen så får man inflytande? Särskilt om man tittar på regeringens arbete och deras blinda acceptans för t.ex. rapporten slagen dam?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-06-07 17:29:00
|
|
tomster |
Jag kan faktiskt inte för fem öre förstå vad det är du kallar en "världsbild" som man kan undvika att dela. Påstående ett: personer finns nära regeringen och har inflytande. Bestrider du det? Påstående två: deras inflytande påverkar politiken. Påstående tre: detta är dåligt. Kom igen, kom med lite kritik som går att bemöta och inte bara är nåt slags låtsaskritik för tusan! "Du argumenterar dåligt men mitt argument för detta är sämre än alla argument du nånsin dragit!"
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2005-06-07 17:31:00
|
|
tomster |
Om inte nästa kommentar från dig makes sense så hamnar jag i min fruktade ignore-ridicule-mode där inget du säger kommer kunna höras på grund av mitt envisa häcklande av din argumentationsteknik, alltid på basis att jag inte delar din världsbild.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2005-06-07 19:52:00
|
|
Janne B |
14. Varför håna svårt handikappade personer? Annars har du nog en poäng.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2005-06-08 11:10:00
|
|
Motsvarande |
Jag har aldrig undervisat personer med DAMP, det kanske är därför jag inte lyckas få dig att förstå mig. Eller så är det för att du blev defensiv när jag kallade din artikel kass. Du gör en liknelse mellan ett påstått förhållande inom jämställdhetspolitiken med ett påstått förhållande inom narkotikapolitiken, så vitt jag kan se.
|
| |