|
Inlägg #21: Postat: 2005-06-02 14:38:00
|
|
AmerikaMike |
Tja, jag tror svenskarna har de journalister de förtjänar. Och Jounalistik modell Janne Josefssons är säkert bättre än om politikerna helt skulle slippa granskning. Men om man inte gillar hans stil finns det ju andra att förlita sig till.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2005-06-02 15:18:00
|
|
Chris.X |
Jag såg själv inte programmet, men om man uppenbarligen bara frågar en "sida" av politiken är det ganska uppenbart vilka man vill hänga ut. Sedan är det ju ett problem med politiker i sverige, såväl som svenska folket, att många har mycket åsikter om saker de inte vet någonting om. Oavsett om det är EU, Göran Persson, Moderaterna, kärnkraften eller södra länken.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2005-06-02 16:49:00
|
|
Jonas Liljeström |
Mycket kan sägas om riksprovokatören Janne Josefssons journalistiska metoder, men jag misstänker ändå att många i vårt samhälle upplever en viss skadeglädje när deras egna politiska motståndare - eller grupper i samhället som de på andra grunder hyser antipati inför - råkar ut för honom.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2005-06-03 08:38:00
|
|
Jan Schmidt |
Varför i h-e skulle Josefsson ställt dessa frågor till vänsterpartister eller andra EU-motståndare? Det är ju inte DE som hävdar att riksdagen klarar av att fatta beslutet utan att fråga svenska folket först! Hela syftet med reportaget var ju att visa, inte att riksdagsmän är dumma och okunniga, utan att de inte vet MER om fördraget än "vanligt folk", trots att de hävdar att det är just det de gör!
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2005-06-03 09:37:00
|
|
bloggeri |
Vitsen med demokrati är inte alls själva rösträtten. För att demokrati ska fungera krävs också ett kunnigt, påläst och bildat folk. Svenska folket är varken kunnigt, påläst eller bildat och där ingår också journalisterna. Man kan lura i Er vad som helst, ni tror sen utifrån vad ni tror. Tro styr landet.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2005-06-03 13:57:00
|
|
Stig |
kolla artikeln " har vi så korkade riksdagsmän ? " Ge gärna kommentar !
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2005-06-06 21:29:00
|
|
RockOn1978 |
Ska Sverige fortsätta vara ett spjutspetsland så måste vi göra det så öppet som möjligt. Verkligen informera folket om de nya nätverk som byggs upp dagligen och vad de gör. Framförallt skolor måste bli bättre på att berätta om strukturer i samhället.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2005-06-25 09:41:00
|
|
Thea Gianneschi |
Janne Josefsson är min idol, det finns ingen som Herr Josefsson och heder åt honom som vågar berätta sanningen om samhället, inte bara om våra kvasikändisar.
|
| |