Annika Östberg - fast i det paranoida USA

Den här tråden diskuterar artikeln Annika Östberg - fast i det paranoida USA.
Inlägg #1: Postat: 2005-06-01 13:14:00
Janne B
Det mest imponerande är väl att Annika ser så oerhört frisk ut fysiskt och mentalt. Vid 51 års ålder ser hon yngre ut och talar och går spänstigt. Verkar inte alls mentalt förfallen. Jag måste nog tänka om en del vad det gäller den amerikanska fångvården. Jag vet att den på sina håll är gräslig. Jag har många gånger upprörts av bilder på kedjefånagr med mera. Men det finns uppenbarligen en bättre sida av deras krim vård också annars skulle Annika se annorlunda ut.
Inlägg #2: Postat: 2005-06-01 14:43:00
Anna Drangel
Det är så sorgligt att inte Annika kan få ett tidsbestämt straff eller komma till svenskt fängelse. Det är enbart hämnd och att statuera exempel som gör att dom låter henne sitta kvar. Hon är dömd för medhjälp till mord. När t o m Mijailo Mijailovic som visade sig vara mördare kan få sitta av straffet i sitt hemland framstår denna dom som så oerhört orättvis!
Inlägg #3: Postat: 2005-06-01 15:04:00
Beckisbarnet
Jag tönkte precis som dih Billy, när jag läste om rättssalen, hur kvinnan skrek åt Annika Östberg. Varför kan man inte förlåta? Förlåtelse brukar lätta stora stenar som vilar över axlarna. Märkligt att det amerikanska samhllet är så oförsoligt eftersom de ju är så religiösa. Är inte förlåtelsen en av Jesus Kristus viktigaste budskap?
Inlägg #4: Postat: 2005-06-01 15:09:00
AmerikaMike
Vilken sörja av fördomar, generalisreingar, och amatörpsykologi.
Inlägg #5: Postat: 2005-06-01 17:09:00
Billy Butt
Ni ska veta en sak... oavsett vad "Amerika Mike" vill ha er tro...Amerikanare i allmänhet och de som bor i stora städerna i synnerhet HAR EN PARANOIA om kriminalitet. Ingen litar på någon... det är hela sanningen om the US of A.
Inlägg #6: Postat: 2005-06-01 17:26:00
Lars Nilsson
Östberg låg inte alls svårt nedknarkad i baksätet när morden utfördes. Där ljuger BB. Hon uppmanade sin pojkvän att skjuta två personer inkl en polisman. Att brottsoffer/anhöriga har något att säga till om när det gäller frigivning förstår jag att BB ogillar med tanke på hans egen fängelsebakgrund.
Inlägg #7: Postat: 2005-06-01 17:34:00
jeanette
Det är kriminellt vad de har gjort och fortfarande gör mot Annicka Östberg och mot alla andra. Amerikas lagar är perversa!
Hon skall hem. Sverige måste trycka på till max. Hela Svenska folket måste hjälpa till. Det här är total katastrof att de misshandlar de våra. Man dömer inte sjuka till fängelse. De skall ha rätt vård och hjälp! Narkomaner är inte friska, när de är påverkade av droger. De är inte klara i huvudet.
Inlägg #8: Postat: 2005-06-01 19:59:00
Anders Klasson
Måste ge Billy Butt rätt i just det här
fallet. Jag brukar annars säga
"straffa brottslingarna och vårda
Brottsoffren - inte tvärtom",men om
Annika Östberg aldrig hållit i nåt
Vapen som dödat så är det väldigt svårt att begripa varför hon sitter i
Fängelse överhuvudtaget.
Personligen tycker jag inte att hon
direkt ska skickas hem - hon skall
helt enkelt släppas fri.Lås in dom
riktiga rötäggen istället.
Inlägg #9: Postat: 2005-06-01 21:14:00
Friskytten
Billy börjar sin artikel så här: "Fallet Annika Östberg har väckt mycket starka känslor hos svenska journalister.". Men han fattar inte vad han skrivet tydligen. Det är ju just så det är. Det är journalister i första hand som är upprörda. För min del tror jag att de flesta människor skiter i en person som medverkat i rånmord. De som vill ha hem människan kan väl göra en insamling och betala hennes fängelsvistelse här? Inte? Nej, men sluta gnäll då och ta varning i stället: syssla inte med brott!
Inlägg #10: Postat: 2005-06-01 21:48:00
Melle
Tack Billy Butt för att du talar om förlåtelse. Mänskligheten har fortfarande en lång väg att vandra innan innebörden av det ordet står klart för alla... USA är precis som du säger ett rädslostyrt land och sånt är farligt, men inget land står fritt från brister.
Laddar...