Är kvinnor mer incestuösa än män?

Den här tråden diskuterar artikeln Är kvinnor mer incestuösa än män?.
Inlägg #1: Postat: 2005-05-31 17:06:00
Chris.X
Intressant om än vääldigt lång artikel. Självklart har både män och kvinnor "förbjudna" fantasier om analsex, bondage och kanske t.o.m incest. Jag är övertygad om att det fantiseras rätt friskt bland de flesta individer. Att tro att det bara är män som har sexuella "smutsiga" fantasier är bara korkat och naivt. Som om alla kvinnor skulle ha samma syn på sex...
Inlägg #2: Postat: 2005-05-31 19:04:00
susanna s
Normalt brukar jag inte försvara de feministiska mytena, men det finns faktiskt en ihålighet i din metod. Om många kvinnor söker på incest och pedofili kan det även bero på att de vill förfasa sig över de män som håller till på sådana sajter. Samma syfte har nog även en hel del av de män som söker poå dessa sajter. DVS en önskan att hitta barnporr för att kunna anmäla. Blanda inte in BDSM termerna med olaglig sexualitet som incest och pedofili. Vad vuxna gör i samförstånd är upp till dom.
Inlägg #3: Postat: 2005-05-31 21:33:00
Eric Jönsson
Avgörande brist i metoden: Män som söker kontakt under sexuellt tema i olika communities, utger sig regelmässigt för att vara kvinnor.

Att bara gå på könsangivelsen på ICQ utan vidare kvalitativ analys säger dessvärre nära nog noll.

Intressant infallsvinkel dock!
Inlägg #4: Postat: 2005-06-01 09:12:00
pUs
Bra artikel, tills du kommer fram till din icq-undersökning. Ärligt talat förstår jag inte syftet med den. Vem som helst kan ange vad som helst för intresse, och du vet inte om männen utgett sig för att vara kvinnor eller tvärtom. "Undersökningen" skapar bara en massa frågor och inga svar.
Inlägg #5: Postat: 2005-06-01 10:16:00
Melle
Jag kan också som tillägg till de andra kommentarena tänka mig att både kvinnor o män som själva har blivit utsatta för incest och andra övergrepp söker på dessa ord som ett led i att må bra. Människor som har varit med om ytterst jobbiga saker har ofta ett behov av att få veta mer och detta kan ju vara ett sätt att få det.
Inlägg #6: Postat: 2005-06-01 10:19:00
Trygg-Björn
Undersökningsmetodiken är som den är - ihålig. Men det du hittat
stämmer antagligen ganska bra. Och sexualiteten kommer gradvis att förändras av Internet - och likaså den kvinnliga bilden av oskuld och fladdrande tyllgardiner.
En del kvinnor är våldsamma, incestuösa och destruktiva - men de får också mer stöd av omgivningen än män. Och deras tillkortakommanden slätas över.
Inlägg #7: Postat: 2005-06-01 12:23:00
Anna Drangel
Din undersökningsmetod har uppenbara brister, eftersom du inte kan ta för givet att en person som utger sig för att vara någon på internet - verkligen är den dom uppger.
Inlägg #8: Postat: 2005-06-01 13:41:00
Claes Samson
Kommentarerna uppehåller sig vid svagheter i metodiken och möjliga felkällor. Men artikeln presenteras inte som en forskningsrapport med spikade slutsatser.
Det sådana här vardagliga undersökningar däremot gör är att slå hål på tvärsäkerhet och öppna fler utgångspunkter. Intressant och roligt, tycker jag.
Inlägg #9: Postat: 2005-06-02 10:11:00
bengtsson99
Sjävklart instämmer jag i att bilden av kvinnan och mannen är förenklad och alltför schabloniserad. Det finns kvinnliga skitstövlar också. Men din undersökning visar trots allt att männen är mer perverterade än kvinnorna i alla avseenden utom ett.. Vet inte riktigt vad det står för?
Inlägg #10: Postat: 2005-06-02 22:30:00
X.Yvil
Nu kommer feminsterna säga att dom också kämpar emot bilden av kvinnan som alltigenom god, men det är ju förstås bara bullshit.

Dom har märkt lite att det är så, men samtidigt så använder dom den bilden som ett raster över hela deras verklighetsuppfattning...

Sjukdom: Patriarkat

Medicin: Feminism
Inlägg #11: Postat: 2005-06-05 21:49:00
assets
Tjejen som har råkat ut för incest som barn och vill träffa andra med liknande erfarenheter gör en sökning på ICQ... och vips har hon bidragit till att etablera nya sanningar i debatten rörande könsstereotyper. :-
Inlägg #12: Postat: 2005-06-05 23:09:00
Mysan
I två fall vet jag gifta kvinnor som varit/ är otrogna.I två fall vet jag att sedan mannen fick veta detta misshandlade sina fruar svårt.Men manhör aldrig på gatan eller i baren om att män är mer våldsamma.Beror väl på vilken man som man är gift med.Däremot är det många män som säger att de är så trogna och lugna. Men i själv a verket är de största otrogna svinen.Varför säger man då att man är en lugn man? Intressant har aldrig hört kvinnor säga att de är lugna och fina på ytan.
Laddar...