ROKS sabbar feminismen

Inlägg #1: Postat: 2005-05-27 10:31:00
Jan E
Ja, det tycks dessvärre vara så att Evin Rubar byggt sin historia om kidnappningen på lösan sand. Jag tror att det är ett klassiskt fel hon har begått. Hon har haft en bra berättelse, en teori om ett händelseförlopp som är spännande och som ska väcka uppmärksamhet. Därefter har hon letat fram material som ska stödja berättelsen och teorin.
Inlägg #2: Postat: 2005-05-27 10:31:00
Jan E
forts. När det så kommer fram bitar som inte passar in lägger hon dessa åt sidan och filar till nya bitar, dvs hon gör avkall på sanningen för att få pusslet att stämma. Det tycks också som om hon manipulerat intervjun med I v W. Detta drar ju ner hennes trovärdighet rejält. Kan vi i fortsättningen lita på henne som grävande journalist? Det ska bli spännande att se hur Evin Rubar bemöter Ulrika Kärnborgs kritik.
Inlägg #3: Postat: 2005-05-27 10:53:00
Janne B
Om kidnappningen vet jag inget. Men jag kan tänka mig en situation då en producent fått upp heta spår som efter en miljon kronor inte visar sig leda någonstans. Inte lätt att knalla upp till chefen och säga "Vi bedrog oss". Lägg ner skiten osv. Lätt att man i stället samlar ihop lite rester och nästan gör en "story".
Inlägg #4: Postat: 2005-05-27 12:17:00
peter_
Var medvetna om ni nu endast spekulerar. Ni är benägna att tro på dem som ni redan har förtroende för, vilket är vettigt, men hoppa nu inte från att ha förväntningar på vad som ska komma fram till att låta det vara era egna uppfattningar.
Inlägg #5: Postat: 2005-05-27 12:19:00
peter_
Hittills har vi kunnat ta ställning till påståendet att IvWs påstående att män är djur framställts på ett orättvist sätt. SVT visade den oklippta sekvensen. Tyvärr, så bekräftade den till 100 det intryck man fick första gången.
Inlägg #6: Postat: 2005-05-27 12:21:00
peter_
Kanske var och en skulle titta på programmen igen, vilket man göra på SVT.se till den 14:e juni.
Inlägg #7: Postat: 2005-05-27 12:24:00
peter_
När någon, t.ex NisseO, kritiserar extremfeministiska uttalanden och teorier så är det en hel kader feminister som rycker ut till dessas försvar. Sedan klagar ni på att ni uppfattas dela ståndpunkterna som kritiserats.
Inlägg #8: Postat: 2005-05-27 12:35:00
Zev
Några länkar;
ROKS & S.C.U.M. Länk: mathiassundin.se
Inlägg #9: Postat: 2005-05-27 12:35:00
Zev
Inlägg #10: Postat: 2005-05-27 12:38:00
Zev
I den ena länken finns även en vidarelänkning till Radio-intervju med ROKS Ordförande samt Evin Rubar...
Inlägg #11: Postat: 2005-05-27 13:17:00
Jan E
Peter, spekulationer är vad vi alla håller på med mer eller mindre, så den kommentaren kanske var något överflödig. När det gäller vad som är sanning och inte i teveprogrammen så skulle jag inte bli förvånad om Evin Rubar tvingas retirera vad gäller kidnappningshistorien. Däremot lyckas inte I v W framstå i bättre dager i den längre, oklippta intervjun.
Inlägg #12: Postat: 2005-05-27 14:33:00
peter_
OK. Jag riktade mig inte bara till er utan gjorde ett påpekande till alla, som läste era spekulationer, att låt oss inte dra förhastade slutsatser. I ditt fall kanske det var helt onödigt. Jag ville inte låta överlägsen på något sätt.
Laddar...