Feminism är ute och media vänder kappan

Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #61: Postat: 2005-05-26 19:21:00
NisseO
Jan E: Antingen visar du ett utmärkt prov på din egen beskäftighet och besserwisserattityd, eller också är det så att du verkligen vet bättre än jag själv vad jag vill. I det senare fallet föreslår jag att du ansöker om att bli min förmyndare, i det senare fallet föreslår jag att du slutar göra bort dig genom att visa din beskäftighet.
Inlägg #62: Postat: 2005-05-26 19:22:00
NisseO
Att du inte känner till min inställning till feminism och jämställdhet, beror mest på att du inte brytt dig om att ta reda på, eftersom du så gärna själv vill hitta på vad jag tycker. Rensa bort lössen ur pälsen, så ska du få se! När de är borta - men först då - går det att göra något konstruktivt av feminismen.
Inlägg #63: Postat: 2005-05-26 22:04:00
sthlmjesper
Svar 59: Samma fälla som Rubar ?
Alltså att låta de man intervjuar göra bort sig själva med fascistiska uttalanden ?
Inlägg #64: Postat: 2005-05-26 23:38:00
Friskytten
Utmaning till Anna: Klara av att klart och tydligt tala om exakt varför du känner att du vill kalla dig feminist.
Inlägg #65: Postat: 2005-05-26 23:42:00
Jan E
Ursäkta Nisse, men jag kan omöjligen hitta några nyanser i dina utfall mot feminister i dina tre artiklar. Du gör ju inget annat än att att dra alla feminister över en kam. Fel metod om du vill påverka.
Inlägg #66: Postat: 2005-05-27 00:20:00
peter_
Ja, och så länge ni inte tar avstånd från de tongivande feministernas attityder och uttalanden så är ni förmodligen överens med dem och ska dras över samma kam. Om någon tror eller inte tror men vill veta att SVTs intervju är hopklippt på ett ojust sätt, så kommer den att visas i oklippt version imorgon. Hoppsan, idag menar jag.
Inlägg #67: Postat: 2005-05-27 00:24:00
peter_
...huruvida SVTs intervju är hopklippt på ett ojust sätt.... menade jag
Inlägg #68: Postat: 2005-05-27 00:36:00
Jan E
peter, vilka "ni"?
Inlägg #69: Postat: 2005-05-27 07:27:00
peter_
Alla som kallar sig feminister.
Inlägg #70: Postat: 2005-05-27 07:31:00
sthlmjesper
Givetvis bör man inte dra alla feminister över en kam, en hel del av dem har tämligen sunda åsikter.
Dock får man givetvis acceptera att om man kallar sig feminist så delar man politisk beteckning med alla de högljudda extremister som tillåts definiera begreppet feminism i media.
Inlägg #71: Postat: 2005-05-27 07:36:00
sthlmjesper
Det blir som att kalla sig moderat, men att inte vilja bekänna sig till något Reinfeldt säger.
Det är alltid de ledande personerna inom en rörelse som definierar rörelsens åsikter offentligt.
Håller man inte med om dessa bör man lämna rörelsen. Gör man inte det kan man knappast klaga på att folk ständigt "missuppfattar" ens åsikter.
Inlägg #72: Postat: 2005-05-27 08:09:00
peter_
Att i svepande ordalag endast avfärda med exvis"jaja, det finns extremister inom alla organisationer" betyder att man inte vill ta avstånd och då drar jag dem över samma kam, tills de övertygar mig om annat.
Inlägg #73: Postat: 2005-05-27 08:19:00
peter_
Det finns feminister som tar avstånd, som t.ex Liza Marklund vars retorik jag i många andra krönikor har svårt för:Länk: aftonbladet.se
Inlägg #74: Postat: 2005-05-27 08:19:00
peter_
Givetvis drar jag inte henne över samma kam som Gudrun Schymann mfl, då hon tar avstånd från åtminstone en del stolligheter. Därmed inte sagt att jag håller med henne när det gäller orsaker till sakernas tillstånd och därmed inte heller när det gäller lämpliga åtgärder. Troligtvis skulle vi kunna komma överens om vad som är fakta och ha en konstruktiv diskussion.
Inlägg #75: Postat: 2005-05-27 08:20:00
peter_
Givetvis drar jag inte henne över samma kam som Gudrun Schymann mfl, då hon tar avstånd från åtminstone en del stolligheter. Därmed inte sagt att jag håller med henne när det gäller orsaker till sakernas tillstånd och därmed inte heller när det gäller lämpliga åtgärder. Troligtvis skulle vi kunna komma överens om vad som är fakta och ha en konstruktiv diskussion.
Inlägg #76: Postat: 2005-05-27 08:37:00
peter_
Det är en stor del av problemet i debatterna här:
- feministerna har oemotsagda fått upprepa vissa teser, exvis patriarkatteorin
-de tror nu vilket avslöjar en oerhörd brist på insikt i sanning och sanningsökande/alt ointresse att dessa påståenden har accepterats av tillräckligt många för att gälla som sanning
Inlägg #77: Postat: 2005-05-27 08:40:00
peter_
-de SKA alt. GÖRAS TILL via styrning av forskning och utbildning oemotsagda dogmer för vår gemensamma syn på samhället
-vi är många som via hederlighet, rättspatos, demokratisk övertygelse, kanske även högre skolning vägrar acceptera denna process.
,
Inlägg #78: Postat: 2005-05-27 08:42:00
peter_
- det finns ett antal nyttiga idioter som accepterar patriarkatteorin, könsmaktsordningen, påståendena och analyserna om mäns våld etc som sanningar och utgångspunkt för diskussionen
-vi är många som ifrågasätter era grundläggande dogmer, vilka ni knappt verkar medvetna om
Därför kommer vi inte långt i desdsa diskussioner.
.
Inlägg #79: Postat: 2005-05-27 08:42:00
peter_
Feminister i detta forum, ni får ta ett steg tillbaka, för er egen skull om ni vill omvända någon och föra fram era argument för patriarkatet etc och, om ni vill ha en diskussion, så får ni bemöta invändningarna
Inlägg #80: Postat: 2005-05-27 09:31:00
peter_
Det skulle inte heller skada om ni, likt Liza Marklund, erkände att det är allmänmänskligt kränkande att dra alla män över en kam, hur många ggr dessa än tar avstånd från våldsverkare och orättvisor. Inget annat duger än att en man accepterar patriarkatteorin etc och säger att han är feminist.
Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...