|
Inlägg #41: Postat: 2005-05-26 11:39:00
|
|
NisseO |
Tack, Anna! För lika mycket som du tar till dig de orden, så tar du väl till dig min uppmaning att lägga undan din besserwisserattityd och sluta hacka på oss som har läst på om vad den dominerande feminismen i landet står för. Om du, eller andra feminister, hade lyssnat på oss kritiker tidigare, istället för att beskylla oss för kvinnohat, så hade ROKS aldrig fått en dominerande ställning som feministisk organisation. Du kanske skull börja lyssna på kritiken, Anna!
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2005-05-26 11:47:00
|
|
Janne B |
Nisse. Feminismen är sedan länge en helt nödvändig rörelse som på ett måttfullt sätt drivit utvecklingen framåt.
Massor av rapporter från FN osv säger att vi är det mest jämställda landet. Det är inte en slump utan resultat av kamp. I denna rörelse som i alla andra rörelser finns det ett fåtal extremister. Bekämpa dem så gör du lite nytta. Det vore väl kul.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2005-05-26 11:48:00
|
|
Anna Drangel |
Du anser att ROKS feministiska attityder är de dominerande i landet dvs män är djur. På den punkten kan jag tyvärr inte hålla med dig. Lika lite som att den där Valerianas vad hon nu heter åsikter skulle vara de dominerande. Eller de där scum manifestet som alla prata om här på Sourze. Det är genom att säga att dessa åsikter är dominerande som jag känner att jag måste reagera. Det är helt enkelt inte sant.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2005-05-26 14:55:00
|
|
peter_ |
Anna D, dessa åsikter är visst dominerande även om de knappast är i majoritet. Ni som vägrar fundera lite kritiskt på vad de dominerande makthavarna inom den feministiska rörelsen står för agerar "nyttiga idioter" och går extremisternas ärenden. Du skulle vinna många poäng om du kommenterade exvis Maria-Pia Boethius artikel om SCUM-manifestet i ETC. Varför reagerar du inte på den? Hon kallar sig feminist.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2005-05-26 15:03:00
|
|
peter_ |
Här är länken:
Länk: etc.se
Om du inte är en av manshatarna så bör din rättskänsla uppröras och komma till uttryck i dina inlägg. Varför reagerar ni inte? Har du inte läst artikeln? Varför kritiserar du då oss som pekar på vad feministernas inre krets uttalar.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2005-05-26 15:07:00
|
|
peter_ |
Om du nu hävdar att Maria-Pia Boethius inte är och har varit en av ledarna för framväxten av dagens idiotfeminism läs exvis Susanna Popovas Elitfeministerna, eller boken Antipatriarkalt manifest.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2005-05-26 15:09:00
|
|
peter_ |
Den senare består av "..mejlkorrespondens mellan Maria-Pia Boëthius och Maria Lindhgren, illustratör och formgivare tillika feminist från Umeå." för att citera Belinda Olsson på aftonbladet.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2005-05-26 15:11:00
|
|
peter_ |
Ebba-Britt Wattström med flera har under flera publicerat sina artiklar, alltid med ett 20-tal medförfattare och M-P Boethius har varit en flitig medförfattare.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2005-05-26 15:45:00
|
|
AmerikaMike |
Det är detta som Anna Drangel missar. Om Roks vore några isolerade dårar som höll hatfester mot män ungefär som ny nazisterna har sina sammankomster skull det visserligen vara upprörande men inte ha några specifika konsekvenser för samhället.
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2005-05-26 15:50:00
|
|
AmerikaMike |
Om däremot den ansvariga ministern hade suttit i TV och förklarat brottsligheten var ett rasproblem och att andra förklaringsmodeller inte skulle beaktas. Att de t.ex. sociala problemen bland invandrare inte skulle beaktas eftersom man ska fokusera på offret och eftersom invandrana drevs av maktbegär.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2005-05-26 15:52:00
|
|
AmerikaMike |
Om sedan regeringen skulle försöka beordra universiteten att undervisa i rasbiologi och argumentera för att man ska lita mer på svenskar än på invandrare i misshandels eller våldtäktsfall.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2005-05-26 15:55:00
|
|
AmerikaMike |
Vidare om en rasbioliogisk forskare lanserade teorier om att hemliga nätverk av mäktiga invandrare ägnade sig åt att ritualslakta barn och just den forskaren hade ministerns öra. Skulle du reagera då Anna?????
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2005-05-26 17:25:00
|
|
NisseO |
Anna: "Du anser att ROKS feministiska attityder är de dominerande i landet dvs män är djur." När du nu fäster så stor vikt vid vad jag anser, borde du väl ändå göra dig besväret att läsa innantill för att få reda på det - och dessutom lära dig skilja på dominans och majoritet vilka begrepp du rörö ihop. ROKS har som feministisk organisation en dominerande ställning i svensk politik. Där frodas manshatiska åsikter och politisk extremism.
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2005-05-26 17:27:00
|
|
NisseO |
Du och andra feminister agerar nyttiga idioter genom att skära all feminism över en kam och se kritik mot den dominerande extremismen som hat mot all feminism och smutskasta även sansade kritiker. Jag vet mycket väl att majoriteten som kallar sig feminister inte hyser dessa åsikter, men de representeras likafullt i regering, riksdag, lobbygrupper och vid universitet
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2005-05-26 17:30:00
|
|
NisseO |
av dessa manshatare så länge de inte säger ifrån mot dem istället för att hacka på oss kritiker som utifrån försöker rensa bort lössen ur den feministiska pälsen. På samma sätt var majoriteten av tyskarna inte extremister som ville ha judeutrotning, men de dstödde aktivt eller passivt den regim som iscensatte massmorden.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2005-05-26 17:31:00
|
|
NisseO |
Man diskuterar idag dessa tyskars kollektiva skuld och ansvar på det sätt man borde diskutera också alla feministers skuld och ansvar för att det är manshatare som dominerar inte numerärt, utan i fråga om makt feminismen. Dessa åsikter dominerar alltså som jag skriver feminismen inte landet genom att de som sitter på makten i egenskap av feminister hyser och sprider dessa åsikter i feminismens namn.
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2005-05-26 17:34:00
|
|
Jan E |
Nisse, du försöker inte bara rensa bort lössen, du vill strimla hela pälsen. Du har nämligen aldrig, såvitt jag sett, uttalat nån som helst förståelse för denna brokiga rörelse.
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2005-05-26 17:35:00
|
|
NisseO |
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2005-05-26 18:03:00
|
|
Anna Drangel |
Nisse, jag har nu läst dina Sourze artiklar igen och kan bara rekommendera andra att göra det också. Jag hade tänkt komma med några citat därifrån - men jag undviker det för risk att hamna i samma fälla somma Evin med sin dokumentär...
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2005-05-26 19:16:00
|
|
NisseO |
Det är naturligtvis bäst för dig själv att du låter bli, eftersom du har för vana att vantolka det jag skriver, och sedan konsekvent vägrar stå för det du påstått när jag påtalar hur du vantolkat. Den här tråden är ett utmärkt exempel på hur du använder den taktiken.
|
| |