Feminism är ute och media vänder kappan

Showing page 1 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #1: Postat: 2005-05-25 12:14:00
Anna Drangel
Man försöker göra det gällande att alla kvinnor som kallar sig feminister står bakom detta synsätt. Det är fel. Så fullkomligt upp åt väggarna fel. Men det passar att försöka sätta en namnskylt ovanför alla som kallar sig feminister och förvandla dom till manshatare - fast det inte stämmer överens med verkligheten. När folk ser ett program som det som visades om ROKS, kan dom ju få för sig att tro alla feminister är manshatare och det är bara så löjligt.
Inlägg #2: Postat: 2005-05-25 12:18:00
Anna Drangel
Jag blir trött när jag ser reaktionerna på detta program. Kan man inte genomskåda spektaklet? Det är som att göra alla MC-åkare till Hells Angels. När kvinnor började göra sig mer hörda på 90-talet bl a inom riksdag och media kallades dom "fittstim". Det kanske låter gulligt och inte är så farligt som att komma med ett uttalande som "män är djur", men nog är det att lägga en sardin: över stämningen. Jag har blivit kallad gråsparv, nazist, fått bocksvans och horn.
Inlägg #3: Postat: 2005-05-25 12:19:00
Anna Drangel
Jag skulle säga att vi alla människor är djur. Vi är rovdjur. Både män o kvinnor. En del är blodtörstigare än andra. En del är som ormar, andra är som trygga björnar.
Inlägg #4: Postat: 2005-05-25 12:23:00
Anna Drangel
Själv känner jag mig just nu som en trött elefant.
Inlägg #5: Postat: 2005-05-25 12:39:00
NisseO
Om du nu anser att den rätt välgjorda dokumentären i SVT var gjord med ett "elakt öga ute efter att förgöra och smutskasta feminister i allmänhet", vad säger du då om alla de dokumentärer, tidningsartiklar m.m. som gjorts av feminister om män som misshandlar? Har de gjorts med "elakt öga" för att smutskasta alla män? Har du blivit lurad av dessa "dokumentärer" att tro att män misshandlar sin partner mer än kvinnor?
Inlägg #6: Postat: 2005-05-25 12:40:00
NisseO
När en dokumentär görs som kritiserar och avslöjar dina fördomar om feminismen som god och fri från manshat, då går du i taket och delger andra din upplysta insikt att dokumentärer ger en sned bild av verkligheten. Kliv av dina höga hästar och inse att du inte är mer upplyst än andra, snarare mer lurad av feministisk propaganda och mer inbilsk i fråga om dina kunskaper om dominerande svensk feminism.
Inlägg #7: Postat: 2005-05-25 12:44:00
NisseO
Anna 1: "Man försöker göra det gällande att alla kvinnor som kallar sig feminister står bakom detta synsätt." Vad man gjorde i dokumentären var att visa att dessa feminister försöker göra gällande att alla män står bakom det synsätt att det är rätt att slå kvinnor. Varför kritiserar du inte dessa som tydligt ger uttryck för en sådan tanke, istället för att påstå att en saklig dokumentär om ROKS försöker insinuera något om alla feminister? Jag kunde se att det inte var syftet.
Inlägg #8: Postat: 2005-05-25 12:47:00
NisseO
Anna 1: "Men det passar att försöka sätta en namnskylt ovanför alla som kallar sig feminister och förvandla dom till manshatare". Ja, nu var det ju inte det man gjorde i dokumentären - inte på något sätt. Däremot har du uttryckligen pekat ut alla som kritiserar feminismen som antifeminister och andra t o m som kvinnohatare. Klarar du verkligen inte av att se proportionerna?
Inlägg #9: Postat: 2005-05-25 12:49:00
NisseO
Anna 1: "När folk ser ett program som det som visades om ROKS, kan dom ju få för sig att tro alla feminister är manshatare ". Men du klarar förstås av att se saken så mycket tydligare, som inte visste om för två veckor sedan vad ROKS var för något. Jag har läst deras tidning i flera år och vet att de står för just detta manshat. Varför har inte du läst på innan du pekar ut kritiker som "antifeminister"? DET är bara så löjligt.
Inlägg #10: Postat: 2005-05-25 12:53:00
NisseO
Anna 2: "Kan man inte genomskåda spektaklet?" Har inte du kunnat genomskåda deras propaganda i medierna om kvinnomisshandeln? Nej, och du har lydigt underblåst deras lögner, istället för att granska vilka manshatare som spridit ut den med ett "elakt öga" till alla män. Surt sa räven, när din naiva inställning till feminismens förmenta godhet avslöjas. Du har bäddat för det här själv genom att inte ta reda på på egen hand.
Inlägg #11: Postat: 2005-05-25 14:38:00
Anna Drangel
Att folk har blivit "trötta" på feminister beror inte enbart på dokumentären som visades i TV. Det är heller inte enbart det jag stöder min tes om att det är ute med feminism. Under en längre tid på Sourze och i övrig media, har feminismen blötts och stötts och i de texter jag har skrivit har jag ofta fått ganska tuffa motkommentarer. Inte mig emot. Jag kan nog försvara var jag står, men tyvärr upplever jag att det finns ett uppblåst hat mot feminister.
Inlägg #12: Postat: 2005-05-25 14:47:00
Anna Drangel
Folk tycker att feministerna gått för långt - blivit för aggressiva. Med vadå, undrar jag, ska jag sluta kalla mig feminist bara för att det finns några feminister som anser att män är djur? För att ta ett exempel på en rådande uppfattning hos många så ger jag denna kommentar som ett exempel. Den beskriver ganska väl den irritation som finns hos många ute i samhället. Både hos kvinnor och män. Och det är för uppfattningar som denna som jag tänker fortsätta kalla mig feminist.
Inlägg #13: Postat: 2005-05-25 14:53:00
Anna Drangel
"Ibland får jag intrycket att feminister vill vara lika svinga som mannen, vilket är en tillbakagång."

"Dvs jämlikhet blir lika rätt till supa/ knulla kulturen och att bry sig mindre om hemmet och mer om sig själv. Jag säger inte att kvinnor ska lida, men det är faktiskt kvinnor som håller ihop samhället och familjen."
Inlägg #14: Postat: 2005-05-25 14:53:00
Anna Drangel
forts. "Det finns ingen stolthet över den uppgiften längre hos många kvinnor. Allt ses som pest och pina eftersom många tjejer är för ideologiskt medvetna. När feminister vill efterlikna maktens hannar blir det väldigt otryggt i samhället. Ja,jag vet att jag låter mossigt men ändå... :"
Inlägg #15: Postat: 2005-05-25 14:55:00
Beckisbarnet
Jag tyckte faktiskt att det där med "män är djur" vad ganska kul. Jag skrattade för mig själv... Som man bjuder jag på ett sådant skämt. Jag minns våra egna skämt i ungdomen; Tjejer är som frimärken- man skickar dem, sätter på dem och skickar iväg dem.. Jag tycker att ROKS-tjejjerna ska få bara lite tuffa mot killarna!
Inlägg #16: Postat: 2005-05-25 14:56:00
Beckisbarnet
Rättelse till föreg:
Jag skrev i början "Man skickar dem" men jag menade såklart- "Man SLICKAR DEM.." ;
Inlägg #17: Postat: 2005-05-25 15:01:00
Anna Drangel
Många kvinnor vänder sig mot "elitfeministerna" för dom vill vara hemma. De kanske bara har skitjobb att gå tillbaka till. Vem vill kämpa för rätten för pappan att vara föräldraledig om det innebär att du ska tillbaka till ditt tunga slitiga underbetalda jobb? Såna här frågor är viktiga att diskutera. Dessa kvinnor tycker att "elitfeministerna" inte ser hur dom har det.
Inlägg #18: Postat: 2005-05-25 15:04:00
Anna Drangel
"Elitfeministerna" tjänar bra, har ett kul jobb att gå till och "borde inte klaga", tycker dom. Men dom ser inte vad som händer för dom där kvinnorna som är "uppe" och bråkar om toppjobben. Feminism är jämställdhet mellan könen, rätten till samma möjligheter ÄVEN att göra karriär och tjäna 100.000 kr i månaden. Feminism är inte automatiskt något sorts kommunistiskt samhälle.
Inlägg #19: Postat: 2005-05-25 15:05:00
Anna Drangel
Som det är nu verkar många arbetslösa män irriterade på att så många välbetalda kvinnor på topp-positioner i samhället kallar sig feminister. Vad har dom att gnälla på? Dom tjänar ju bra. Men jag därmot - arbetslös, förtidspensionerad mm - mig tänker dom inte på. Gör något åt arbetslösheten istället för att hålla på att tjafsa om feminismen hit o dit verkar de tycka.
Inlägg #20: Postat: 2005-05-25 15:07:00
Anna Drangel
Ja, ja Nisse. Vi har haft våra duster här på Souze måste jag säga. Vi har olika åsikter i mycket. Och jag tänker inte behöva vara påläst om vad ROKS står för eller inte för att kalla mig feminist. Feminismen har funnits längre än ROKS, det är inte Irene vad hon nu hette som skapat begreppet, så jag är inte ett dugg orolig.
Showing page 1 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...