De flesta män vill också ha jämlikhet mellan könen

Den här tråden diskuterar artikeln De flesta män vill också ha jämlikhet mellan könen.
Inlägg #1: Postat: 2005-05-23 15:39:00
Janne B
ROKS resonemang likande allt för mycket gamla förföljelser av judar och romer. Kan man uppvisa att vissa personer av visst slag burit sig illa åt så är alla av den sorten skyldiga och ska kollektivt bestraffas.Alla andra som beter sig sjukt har rätt till vård, dock inte våldsmän. Denna slags resonemang har spritt sig långt utanför ROKS.
Inlägg #2: Postat: 2005-05-23 15:41:00
Janne B
Nu har en svensk kommun fått nog lagt bidraget till kvinnojouren på is
tills de lokala respresentanterna slutat hata halva landets befolkning. Klokt att inte dra in bidraget för jouren behövs. Men en massa saker behöver utredas.
Inlägg #3: Postat: 2005-05-23 16:28:00
Franklin
När jag såg Dokument inifrån blev jag faktiskt lite rädd. Rädd för detta otyglade råa hat som genomsyrade dessa uppenbart mentalt störda kvinnor. Dom fick mig att tänka på talibanerna. Men det som skrämde mig ännu mer var deras inflytande över viktiga delar av samhället och inte minst samhällsdebatten.
Inlägg #4: Postat: 2005-05-23 17:15:00
Janne B
Kristdemokraternas vice ordf Maria Larsson kräver nu stopp på utbetalningarna till ROKS.Radion berättade också att en skänsk kommun lagt pengarna på is, hörde tyvärr inte vilken kommun.Nu lär det bli rörelse över hela fältet. Ytterligare ett Sossemisstag.
Inlägg #5: Postat: 2005-05-23 18:50:00
Friskytten
Alltså. Det är ju bra att du försöker bilda dig en uppfattning i frågan. Men du kommer snett redan från början när du redovisar att du väljer att inte lita på din egen språkliga instinkt. Varför gör du så? Feminist är den som strävar efter att förbättra KVINNANS ställning i samhället inte jämställdhet i största allmänhet. Feminister ger fan i män. Ska det vara så svårt att fatta? Ja, tydligen.
Inlägg #6: Postat: 2005-05-23 19:39:00
Sunny
Tack för en underbart skön artikel!!
Ja alla män jag någonsin älskat o levt med vill självklart ha jämlikhet.
Män har lika mycket att vinna på detta som kvinnor. Att t.ex kunna vara mera jämlika inom familjen o med barnen o ta ut lika mycket pappaledighet.
Inlägg #7: Postat: 2005-05-23 22:10:00
Daniel Wijk
Jag kan ju tillägga att konstgjord livmoder inte är speciellt långt borta. Alla människor som individer är onödiga för artens fortlevnad. Även om alla människor idag skulle bli sterila så skulle det vara möjligt för mänskligheten att klona människor innan den sista människan dött.
Inlägg #8: Postat: 2005-05-23 22:28:00
Anna Li
Håller helt med dig om att begreppet kollektiv skuld är ... idiotiskt. Det är mkt som kvinnor gör som jag inte vill känna kollektivt ansvar för, ej heller vad vita människor gjort genom tiderna.
Inlägg #9: Postat: 2005-05-23 22:29:00
sthlmjesper
Bra skrivet ! Undrar dock lite över ditt påstående "Att kvinnor är diskriminerade i yrkeslivet är dessvärre ett faktum".
Känner du till några fakta som stöder detta påstående ?
Inlägg #10: Postat: 2005-05-24 15:44:00
Mysan
Kvinoors värsta fiender är playboys och andra kvinnor.Hör inte ens längre att kvinnor i medelåldern ens diskuterar detta ämne längre.Men kvinnor ´kan vara superelaka mot andra kvinnor.
Inlägg #11: Postat: 2005-05-25 09:21:00
tomster
Ebba Lindsö fick sparken för att hon var kass. Eller måste det ha varit en gubbslemskonspiration? Vadå förvånad, chefer får gå hela tiden. Ska man ta chefsposter får man tåla leken. Ja, hon kan ju förstås ha blivit utmanövrerad i en barnslig maktkamp eller nåt - so? Det drabbar alla män på toppen också. Hur som helst, en källa viskar i mitt öra att hon inte var populär där hon arbetade, ej heller bland den homogena gruppen kvinnor.
Inlägg #12: Postat: 2005-05-27 18:28:00
Mysan
Finns inte många gentlemän ! Det är exakt det som är problemet!
Laddar...