Vad är en människa värd?

Den här tråden diskuterar artikeln Vad är en människa värd?.
Inlägg #1: Postat: 2005-05-21 07:41:00
Annika Lundgren
En människas värde tycker jag är så stort att det inte kan mätas i pengar. Jag tycker att vi ska börja med att se kränkningarna av de mänskliga rättigheterna här i Sverige, främst barnens! Jag gillar inte uttrycket "vi värnar om de våra". Nej, Sverige gör inte ens så.
Inlägg #2: Postat: 2005-05-21 11:32:00
angus
jättebra artikel Ninna, frågan är bara hur mycket man orkar och ger sig tid att engagera sig, man orkar bara inte bära hela jordens problem på sina axlar, tro mig jag har prövat.
Inlägg #3: Postat: 2005-05-22 15:31:00
Sunny
Mycket bra Ninna!
Är själv en av de där med realapp som dumpades redan på bb.
Att klara sig själv i Sverige är säkert ett paradis om man jämför med en del andra länder.
Inlägg #4: Postat: 2005-05-22 19:30:00
Michael Lundahl
Value of a Statistical Life är 17.2 miloner. Länk: svt.se
Inlägg #5: Postat: 2005-05-23 09:32:00
megever
Vi behöver inte blicka så långt bort för att se om mänskliga rättigheter efterföljs. Sverige var ett av de länder som först skrev under FN:s deklaration om mänskliga rättigheter. Se in och undersök verkligheten i vårt land först och ni ska finna att metoderna för de s k mänskliga rättigheterna i Sverige är grymma framförallt för barnen. Studera och lär för grymheterna finns dolda i det svenska samhället. Lyft på locket.
Inlägg #6: Postat: 2005-05-23 10:08:00
Annika Lundgren
Jag tror att varje människas liv har en speciell mening. Den meningen kvävs av ett samhälle som vill utöva förmyndarskap. Den meningen kvävs av ett samhälle som vill lösa problem med patentlösningar. Det är givetvis det svenska samhället jag menar.
Inlägg #7: Postat: 2005-05-27 12:15:00
Anastasia
Kul att någon skriver om dessa frågor. Har läst på universitet om dessa frågor men mer nära problem har jag gjort att jag kommit ifrån det.
Laddar...