|
Inlägg #1: Postat: 2005-05-10 13:31:00
|
|
Janne B |
Vår nuvarande regering har väl bevisat att den inte har någon som lösning på våra största problem som arbetslösheten och de enorma sjukskrivningstalen.
Det kusliga är att jag kan inte se att Alliansen har något att komma med i dessa frågor heller.De pratar och far ut på en bokstavligt sgerTåg men de har inget i bagaget. Det känns mest som tomt prat just för alla partier. Hade Miljöpartiet något viktigt att säga på sin konferens i veckan?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-05-10 13:36:00
|
|
Janne B |
De problem som nämnts samt några till tömmer nu landets resurser i snabb takt. Så det är bråttom att finna lösningar. Vi har verkligen inte tid att vänta till efter valet. AMS dömde ut universiteten i går.AMS måste nu börja att omskola akademiker som fått för teoretisk utbildning. De duger inte i praktiskt jobb utan att omskolning.Kanslern erkände i går att de har full fart på utbildningen till yrken där redan tiotusentals står utan jobb. Bankrutt?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-05-11 18:19:00
|
|
Anders Klasson |
OM problemen med massinvandringen trots allt leder till
att SD kommer in i Riksdagen så
lär vi inte se röken av sossarna dom
närmaste 16 åren, SD går givetvis
upp i det Borgerliga Blocket se på Danmark ;-
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-05-11 22:18:00
|
|
Janne B |
Lejonborg fortsätter med att profilera sig inom Alliansen, nu med med kraftigt utspel mot sjukpensionärer.Hoppas att han nu har bra på fötterna, men det lät lite löst. Jag känner en rad människor som tar ut "förtida pension" för att de orkar inte längre med hetsen etc på jobbet. Det innebär att de får lägre pension resten av livet. Mycket kännbart.Det kallas ibland också tidigt uttag från tror jag 62 år. Stannar man på jobbet till 67 får man destto högre pension.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-05-11 22:20:00
|
|
Janne B |
Det lät på Lejonborg som om han inte riktigt höll i sär dessa lagliga tidiga pensionsuttag mot medicinska sjukpensioner. Klarar han inte hålla i sär detta så står han på öronen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-05-11 22:24:00
|
|
YP |
Som du antyder är det vanligt att borgarnas alternativ skär sig, när det väl kommer till kritan, före en valrörelser. Ta den borgerliga regeringen på 70-talet, som sprack på grund av kärnkraften. Ta även regeringen-Bildt, som sprack p ga brobygget vilket centerpartiet opponerade sig mot. Lösningen är tror jag att det stora borgerliga partiet -Moderaterna måste ge efter mer för samarbetspartierna, eftersom M till skillnad från socialdemokratin inte har eget block.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-05-11 22:25:00
|
|
YP |
Slutsats: För bilda hållbara regeringar för det största partiet kohandla mer, trots att principen lyder: Störst parti -störst inflytande.
|
| |