Varför avvisar krogarna de som ser utländska ut?

Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #41: Postat: 2005-05-08 14:30:00
perlindgr
38: Du slingrar dig åter igen. Är det rätt att en invandrare nekas för den enda sakens skull att personen i fråga är invandrare? Jag talar inte specifikt om dem som har flanellskjortor och tubsockor. Jag talar om de som nekas på grund av att de är invandrare oavsett vad de har på sig. Är det rätt att neka en person för dennes etniska bakgrund? Om du svarar på något jag skrivit, vänligen prioritera att svara på frågan: är det rätt att neka någon på grund av dennes etniska bakgrund?
Inlägg #42: Postat: 2005-05-08 15:37:00
pUs
Fett. Redliner delar återigen ut den gamla hederliga rasiststämpeln till en meningsmotståndare. Varför förvånas jag inte.
Inlägg #43: Postat: 2005-05-08 16:25:00
megaman
Jag tycker det är krögarens rätt att neka vem han/hon nu vill neka oavsett om det gäller etnisitet, ras, kön, utseende eller socioekonomisk bakgrund. Krogen är en privattillställning och inte en allmän plats.
Inlägg #44: Postat: 2005-05-08 17:46:00
Janne B
Om 43. När en krog gör allmän reklam förvandlas den till offentlig plats, inte längre privat. En privats hems regler gäller inte längre. Samhället lägger sig i det mesta som hygien, personal, försäljning, brandsskydd mm. En jurist skulle givetvis kunna uttrycka sig mer exakt.
Inlägg #45: Postat: 2005-05-09 14:33:00
Redliner
pus: rasismen kanske inte gör dig upprörd eftersom du gynnas av den?
Inlägg #46: Postat: 2005-05-09 14:41:00
Fowler
Svar 42: Jag tycker också att Emma har gjort sig förtjänt av rasiststämpeln.
Inlägg #47: Postat: 2005-05-09 22:02:00
Emma
Redliner: Förlåt angående bankrånaren jag syftade på. Jag blandade ihop det hela inte alltid lätt att hålla isär extremvänstern/antirasister från grovt kriminella invandrare eftersom de har nära samröre med varandra.
Inlägg #48: Postat: 2005-05-09 22:03:00
Emma
forts. Fredrik Göransson blev ihjälskjuten av polisen när han tillsammans med ett par invandrare försökte råna en värdetransport och en än större skandal rullades upp. Hans bakgrund och kopplingar inom extremvänstern med dess tidningar och hur han via en juridikutbildning, lyckades nästla sig in som ledamot i Internationella Juristkommissionens Svenska styrelse. Men det är en historia för sig.
Inlägg #49: Postat: 2005-05-09 22:05:00
Emma
Redliner: Bara för att belysa din okunskap när du kallar mig för lögnare och rasist, kan jag citera en nyhet: "Uppsala universitet inledde för två år sedan ett försök som syftade till att öka den ’etniska mångfalden’. Andra urvalskriterier än betyg och högskoleprov skulle avgöra vilka som kom in på högskolestudier. På juristprogrammet viktes därför 30 av 300 platser för sökande med båda föräldrarna födda utomlands."
Inlägg #50: Postat: 2005-05-09 22:08:00
Emma
Redliner: I övrigt rekommenderar jag att du läser dagsaktuella artiklar angående krisen med det växande våldet i skolorna. Mer energi orkar jag inte ödsla på dig.
Inlägg #51: Postat: 2005-05-09 22:09:00
Emma
perlindgr: Slutligen... äntligen.. Denna idiotfråga du ständigt ställer, kräver ett politiskt korrekt idiotsvar. Alla människor är lika mycket värda. Av detta följer att alla människor är likadana, inga kulturella skillnader existerar.
Inlägg #52: Postat: 2005-05-09 22:10:00
Emma
perlindgr: Den frågan vi egentligen borde ställa oss är följande, var det rätt att släppa in alla invandrare i Sverige? Om vi bara tog emot de få som var flyktingar ca 3 av dem som invandrat, då skulle vi inte ha denna diskussion idag. De flesta hade varit laglydiga, integrerade i samhället och därför välkomnade av svenskarna.
Inlägg #53: Postat: 2005-05-09 22:41:00
Redliner
jag förmodar att du känner ett lika eldigt hat mot att kvotera in kvinnor till styrelser, utbildningar och jobb? men vad du missat är att den kvotering du pratar om har upphört och dömts ut som olaga diskriminering.
Inlägg #54: Postat: 2005-05-10 12:27:00
pUs
Redliner; Hur jag med invandrarbakgrund "gynnas av rasismen" får du gärna förklara för mig.
Inlägg #55: Postat: 2005-05-10 15:06:00
perlindgr
51: "Denna idiotfråga du ständigt ställer, kräver ett politiskt korrekt idiotsvar." Det krävs en idiot för att se på den frågan som idiotisk. Jag ber dig att försöka minnas vad det är vi diskuterar. ”Varför avvisar krogarna de som ser utländska ut?”. Ditt svar är däremot idiotiskt. Att alla människor är lika mycket värda betyder inte att det inte finns kulturella skillnader.
Inlägg #56: Postat: 2005-05-10 15:06:00
perlindgr
Det ger inte så mycket att diskutera med en fjortonårig hormonstinn flicka. Jag råder dig att akta vad du säger i framtiden. Om du har otur kan du uppfattas som rasist.
Inlägg #57: Postat: 2005-05-10 17:07:00
Emma
perlindgr, dina ständigt osakliga grova sexistiska kvinnoförnedrande personangrepp börjar gå lite överstyr, du vinner knappast något mark på det i denna debatt, hur står det till med ditt egna jag, vem tror du att du är? Läs lite om Narcissism.
Inlägg #58: Postat: 2005-05-10 17:09:00
Emma
perlindgr, Den fråga du ställde var i Svar 36 "Tycker du det är rätt eller fel att neka någon på grund av dennes etniska härkomst?" och i Svar 41 "Är det rätt att neka en person för dennes etniska bakgrund?
Om du svarar på något jag skrivit, vänligen prioritera att svara på frågan: är det rätt att neka någon på grund av dennes etniska bakgrund?"
Inlägg #59: Postat: 2005-05-10 17:11:00
Emma
Det var den dumma frågan som krävde ett politiskt korrekt idiotsvar: "Alla människor är lika mycket värda. Av detta följer att alla människor är likadana, inga kulturella skillnader existerar."
Inlägg #60: Postat: 2005-05-10 17:16:00
Emma
Tanken med att svara så, var att få dig att tänka lite mera på vad du frågar om. Allt är inte svart eller vitt. En fråga som kräver ett politiskt korrekt svar, fick ett sådant och dem som förstår svaret garvar åt dig.
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Laddar...