Inlägg #1: Postat: 2001-05-31 12:54:00
|
Chris deMoose |
Verkligen en fin och mysig text. Tänkvärd också. Måste vara en riktigt trevligt kille som skrivit.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-05-31 13:17:00
|
Robert Långström |
Ja, man kan knappt tro att en fd Östra Realare kan spotta ur sig något så vettigt men jag lyfter på min hatt och gratulerar Jonas Dahlquist till en väl genomförd utflykt i den hårda vardagsverkligheten.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-05-31 14:05:00
|
Roger |
Slut på denna inbördes beundran. Jag tyckar att du snackar goja!!
Hur skulle det se ut om svenska ungdomsledare stod och föreslog att man skulle dra utomlands om man vill bli något. Tycker du att ett sådant agerande verkar vettigt.
Men om du tror att det passar alla att redan i tonåren flytta hemifrån och börja leva som ett fotbollsproffs, då vet du inte vad du snackar om.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-05-31 14:06:00
|
Roger |
Fortsättning:
Det är långt i från enkelt, och långt ifrån alla som lyckas bara för att de kommer ut i Europa eller till USA och får träna med de bästa. Jag är övertygad om det för dem flesta är helt perfekt att utvecklas i lugn och ro på hemmaplan, med en klubbtränare som man känner sedan många år.
Jag tror att du kollar för mycket på TV, och är alldeles för långt ifrån verkligheten, grabben.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-05-31 17:34:00
|
Mackan |
Bra skrivet!
Jag anser att GG gör ett tjänstefel som inte ens har kollat på Djordic spela i Man Utd eller att han knappt vet vem Muslimovic är och att han faktiskt spelar i Udinese.
Svensk ungdomsfotboll ligger efter just nu och det kan man ju se på deras resultat mot jämnåriga från övriga Europa.
Var är alla inomhushallar förresten??
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-06-01 10:20:00
|
Stefan H |
Mycket bra skrivet. Jag undvek att ta med fallet Bojan i min nyss publicerade artikel om Fotboll för att den inte fick plats och jag kände att filosofin som Sverige håller mot U-spelare som åker utomlands är en stor och viktig fråga i sig och det har du nu belyst. Hats off!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-06-05 23:50:00
|
Peter Arvidsson |
Ta reda på fakta! Artikeln var generellt bra men jag blir faktiskt irriterad när du bara vräker ur dig saker utan att ens veta vad du pratar om. Du vet ingenting om Chelseas ungdomsverksamhet men ändå så uttalar du dig om den. Faktum är att Chelsea faktiskt har en av Premier Leagues bästa ungdomsverksamheter med en rad unga spelare som är tongivande i både Chelsea och deras landslag. Fortsätt gärna att debattera men ta reda på fakta innan du publicerar nästa artikel.
|
|