Minnesruna över friheten

Den här tråden diskuterar artikeln Minnesruna över friheten.
Inlägg #1: Postat: 2005-05-06 14:41:00
AmerikaMike
Nja snarare är det så att "liberal" blivit för urvattnat. I Sverige associeras det till fp och socialliberalism, i USA till Demokraternas vänsterflygel.
Inlägg #2: Postat: 2005-05-06 18:15:00
Inger Olsson
Det finns ju ingen funtad sosseliberal som kan förneka att vi har levt över våra tillgångar. Tron på den "svenska modellen", med den offentliga sektorns stora trygga famn är ju spräckt för längesen!
På tal om att staten eller på sin höjd den korkade velourfeministpappan som inte ens
Inlägg #3: Postat: 2005-05-06 21:37:00
Janne B
Martin. Så länge du skriver så tror du på ordets makt. möjligheten att bevara friheter och rättigheter.Så ditt begrepp minnesruna är givetvis lite ironiskt men mycket väckande.

Regeringen har kört fel och verkar liknöjd. Men inte har Alliansen haft så värst mycket nytt att komma med.Själv tror jag att vi är helt nödgade att ge våra företag mycket stora friheter och lägsta möjliga skatter. Det hade jag inte skrivit för 10 år sedan.
Inlägg #4: Postat: 2005-05-06 21:40:00
Janne B
Det är våra tusentals tillverkande småföretag som betalar det mesta av den svenska statens drift. Vi lever på de driftigas insatser. De som producerar viktiga ting som går att exportera. Vi lever inte på pizzabagare i varje gathörn.Eller på medelklassens tjänstemän, dit jag hörde.
Inlägg #5: Postat: 2005-05-08 13:07:00
YP
Martin, din artikel fick mitt morgonhumör till det bättre. Jag började dessutom igår, i en ny bok; "Sådan är kapitalismen" , en essäe-samling skriven av de främsta liberalerna i Sverige. Dock har du fel i att: "libertainerna" är de mjuka liberalerna, libertainismen är den yttersta delen av liberalismen nyliberalismen.
Laddar...