|
Inlägg #1: Postat: 2005-04-25 18:27:00
|
|
Janne B |
Äldre personer som levt ett långt rätt skyddat liv kan ju inte ha så stor erfarenhet, men kan ha blivit visa, kloka ändå. Unga med mycket intensivt levnadssätt kan ha brännt sig ordentligt. Erfarenhet utan värde...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-04-25 20:34:00
|
|
angus |
Jag måste nog hålla med dig fast jag inte ville det från början, p g a just den äldre generationens inställning som förts vidare till mig.
För att ha blivit livserfaren och ha nytta av det krävs inte ålder utan att man har kunnat stanna upp, reflektera, värdera och lära sig något av det skedda, många lever ett helt liv utan att stanna upp och tänka. Mycket bra skrivet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-04-25 23:25:00
|
|
AC Collin |
Du, om vi pratar arbetslivet så tror jag att det jämnar ut sig. Lika ofta som livserfarenhet efterfrågas värdesätter man nytänkande och ungdomlig friskhet. Då och då t.o.m. respektlöshet. Av någon anledning antas äldre bli mindre lekfulla och spontana med åldern. Det är lika fel som att unga inte har någon livserfarenhet. Vi har förlorat kontakten mellan generationerna och har noll koll på varandra. Men det ska bli ändring på det.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-04-26 13:47:00
|
|
Mysan |
Jepp i dag finns det mentalt utbrända 20 åringar.Sen ju mer medelålders man blir desto argare blir man och man säger direkt rakt ut vad man tycker.Man lär sig känna igen mönster . Men har man levt ett skyddat svensson liv så vet kman kanske inte så mycket.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-04-26 22:48:00
|
|
Mysan |
I sag får man ju ingen man eller jobb höll jag på att säga om man är över 40 bast. Vi har ju världens åldersdiskriminering .Hur ska vi alla se ut som babes hela livet och vara 20 ?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-04-28 17:55:00
|
|
Chris.X |
Bra skrivet! Precis som du säger, är det många som blandar ihop ålder med livserfarenhet. Självklart är det större chans att en äldre person hunnit varit med om mera än en yngra, men man ska INTE se det som en absolut sanning. Tyvärr är det många som gör det.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-04-28 23:03:00
|
|
Sunny |
Ålder är bara tid som passerar o gör ingen klok. Är man nyfiken o försöker lära sig så mycket man kan av egna o andras erfarenheter blir man lite visare med åren.
|
| |