Jag är mainstream

Den här tråden diskuterar artikeln Jag är mainstream.
Inlägg #1: Postat: 2001-06-04 12:50:00
Emil B
Vad trött jag blir. Man lysssnar på den musik man vill. Jag tycker den musik du lyssnar på är dålig. Jag tycker att Dylans låtar lever för evigt, något som, enligt mig, George Michaels inte gör. Än sen?
Det är förbannat oviktigt. Det som är viktigt är vad musiken gör för dig. Vill kultursnobbarna inte umgås med dig så är de idioter. Än sen?
Inlägg #2: Postat: 2001-06-05 14:49:00
Claes
Det var ju synd att du inte är så intresserad av musik. Det är alltid lätt att göra sig lustig över sådant man inte är intresserad av, till exempel göra sig löjlig över haute couture bara för att man själv inte begriper sig på mode.
Inlägg #3: Postat: 2001-06-07 13:23:00
Isa W
Vad är problemet: att du inte får lyssna på den musik du gillar utan att verka mesig eller att andra inte beter sig som du skulle önska? Det finns väl inget som är mer lämpat att skratta åt än tom snobbism??
Inlägg #4: Postat: 2001-06-07 17:20:00
Rasmus
Var det The Miseducation Of som räddade dig kvar i elitist-kretsen? En skiva som utnämndes till årets bästa av Nöjesguiden och såldes hundratusentals exemplar i Sverige? Lustig garderob det där..
Inlägg #5: Postat: 2001-06-11 10:41:00
Daniel Reichberg
Vilken jäkla tur du hade som tog dig ur snobbgarderoben i rättan tid! Själv trängde jag mig ur den redan i sjuan, och är evigt tacksam över att slippa bry mig om vad sopm är "rätt" och "fel" enligt dessa råtöntar till självutnämnda auktoriteter.
Leve tankens frihet! Leve mångfalden!
Inlägg #6: Postat: 2001-07-08 18:27:00
Elin
Som en fd wannabe-svår/alternative,vadsomhelst, så kan jag säga att jag förstår problemet. Har fortfarande svårt för folk som associerar "lets get it on" till filmen 9 månader istället för till Otis..menmen,det är väl det som skiljer oss töntar från resten.
Inlägg #7: Postat: 2001-07-16 00:24:00
Lina
Kan ju inte påstå att min musiksmak sammanfaller med din, men hur som helst var det jäkligt kul att läsa din artikel : Bra skrivet helt enkelt! :
Inlägg #8: Postat: 2001-07-27 22:50:00
Jon-Erik Iversen
Mainstream er bare et begrep!
Det er trolig at om man namedropper navn som Dylan, Baccara mm. har man musikkinteresse. Idoler er vanskelige. Forvent aldri at de alltid tilfredstiller. Musikkhistorie er
enklere. Let efter de som entusiasmerer.
Jon-Erik
Inlägg #9: Postat: 2001-08-04 20:09:00
Linda J Nilsson
Jaha. Men om jag nu - på fullaste allvar! - verkligen GILLAR den där "obskyra" musiken som du tror att jag bara låtsas gilla för att få "cred" vad nu DET är för något? Om det inte finns ett enda "stort" band som tilltalar mig? Placerar du mig fortfarande i den där elitistgarderoben då?
Laddar...