Inlägg #1: Postat: 2005-04-14 12:54:00
|
Janne B |
Varmt tack för denna rapport. Jag läser in så mycket jag orkar om Påven då jag tror att vi svenskar inte alls förstått hans makt, initiativ med mera. Hur mätar man den "godhet" som det ofta talas om i samband med denne man?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-04-14 16:47:00
|
Mysan |
Sex,kardinaler och barn ! Det låster som en dålig p rulle. Är det verkligen sant att detta har förekommit?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-04-14 20:36:00
|
Lars Nilsson |
I Sverige betraktar vi alltid det katolska från "underlivsperspektivet". Det vi glömmer är att den katolska kyrkan står för ett, kanske ofta ouppnårligt moraliskt ideal, som man inte ändrat under 2000 år och som Påven är symbolen för. I Sverige fladdrar kyrkan från trend till trend vilket gör att man totalt tappat det religiösa fotfästet. Det är tveksamt om ens ärkebiskopen tror på Gud. Men det är helt OK i Sverige. Nästa ärkebiskop är säkert gay och har förståelse för satanism.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-04-15 18:15:00
|
AmerikaMike |
Ett tillrättaläggande jag tror att Dominus Iesus refererar till den "katolska kyrkan", inte den "romersk katolska kyrkan". Det är den senare som man i normalt kallar katolska kyrkan och som påver är överhuvud för.
|
|