Lite mer Pax Americana, tack!

Den här tråden diskuterar artikeln Lite mer Pax Americana, tack!.
Inlägg #1: Postat: 2005-04-12 22:56:00
peppesson
Bra artikel! Äntligen nån som pekar på vårt äckliga europeiska hyckleri menatlitet. Ingen kan komma bort från faktumet att USA utan egna intressen gav sig in i ett krig mitt i Europa som vi inte ville lösa. Europa består av fega egocentriska fittor med Frankrike i spetsen, som röstar hur som helst bara det är mot USA. Anledning: De tål inte att de inte har nån makt längre.
Inlägg #2: Postat: 2005-04-12 23:00:00
Lars Nilsson
Bra och faktiskt ROLIGT skrivet om ett sorgligt ämne.
Inlägg #3: Postat: 2005-04-13 08:36:00
Thomas L. Aabo
Bra.
Inlägg #4: Postat: 2005-04-13 13:49:00
Mysan
Michael Moores film visar att Bush bombade Irak utan några beläg för det.Men kan du inte även berätta mer om israel och kurdernas problem.
Inlägg #5: Postat: 2005-04-13 19:02:00
Unto S
Jag orkade bara halva artikeln. Du är fan i mig ****** och ... I alla år har man försvarat Kosovoalbaner men fan vad fel man hade. Det är ju fan i mig ****** att försvara Clintons och Bush bombningar. Vad det inte den där UCR eller vad det nu hette som började med slaktet i Kosovo?
Inlägg #6: Postat: 2005-04-14 10:47:00
Shakti
Jättbra artikel...Vad kul egentligen, att du blev kallad fascist - ännu ett epitet att lägga till listan av "saker puckon kräks ur sig i onödan".
Inlägg #7: Postat: 2005-04-14 20:08:00
Daniel Wijk
Problemet är när amerikanarna bombar för eget ekonomiskt intresse. Vilket nästan är varenda gång dom går in i ett land och ska återställa någon form av ordning. Jag har inget problem med att använda våld för att stoppa våld eftersom det ibland är så illa tvunget. Problemet är att USA gör det och att FN inte gör det.
Laddar...