|
Inlägg #1: Postat: 2005-04-08 12:30:00
|
|
Anna Drangel |
Den här frågan blir bara viktigare o viktigare. En del tror sig veta svaret - byt regering. Men jag tror inte det ligger riktigt på det planet. Det här är inte en fråga som bara rör Sverige. Det är såna globala omstruktureringar att det är svårt att överblicka.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-04-08 15:55:00
|
|
Chris.X |
Nejvisst svaret är inte så enkelt, precis som Anna påpekar MEN ett stor men: Med dagens sosse-politik är det dyrt att tillverka saker i sverige. Det är dyrt att ha anställda och dyrt och krångligt att driva företag någonting som alla egenföretagare vet idag. Kort och gott, företagsklimatet i sverige kunde vara mycket bättre.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-04-08 19:39:00
|
|
Mysan |
Sug svälj trevlig helg gurgla spotta ut och börja om på nytt igen på måndag morgon.I dag ska alla vara superuppbokade.I dag har alla en jeep i storstan.Sängar som man kan ställa in för 40000 kr.Värsta villan.I dag är tillgången på pengar otrolig.Men för dom som inget har så är du inte värd vatten idag.Skulle var intressant att intervjua Persson för Hm och Gyllenhammar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-04-08 21:41:00
|
|
Marcus |
En Mycket bra artikel! Den gav mig mycket jag är glad att jag läste den. Den har gett mig nya perspektiv. Fått mig att tänka på saker jag inte har tänkt på förut.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-04-08 23:48:00
|
|
Uno Hansson |
Länk: web.telia.com
Citat: ”En kvaliteternas vetenskap” låter som en motsägelse, eftersom kvaliteter bannlystes från vetenskapen för fyra hundra år sedan. Men vi bevittnar nu konsekvenserna i form av förlust av livsrum, arter, hälsa och livskvalitet; livskvalitet för fler och fler arter och människor världen över. En sådan förändring kommer att väcka stort motstånd, men redan nu finns många exempel på kvalitetsforskning, t ex i hälsovården...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-04-09 10:55:00
|
|
Janne B |
Det är det privata näringslivet som i stort sett försörjer hela den offentliga sektorn. Så skall något vårdas och uppmuntras i detta land så är det näringslivet.Det fanns tidigare en rätt stor statlig industrisektor som gav pengar, men den har minskat rejält. Om staten tar ut så mycket skatter och avgifter ur näringslivet så att de bara måste flytta i väg, så har vi sågat av den gren vi alla sitter på.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-04-09 10:58:00
|
|
Janne B |
Antag att du i dag får reda på att du ärvt 19 milj dollar av en okänd moster i USA. Var och hur skulle du satsa dem? Sätta dem på konto är en stor förlust nu. Alla förväntar sig att du skall förmera, förvalta pengarna på ett bra sätt. Ditt svar borde avgöra landets politik framöver.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-04-09 16:48:00
|
|
Janne B |
Tre väldigt kunniga personer skriver om arbetslöshet och sjukdom på Göteborgs-Posten debatt i dag. Jag tycker de har många poänger. Kika gärna på www.GP.se och sedan Debatt.
|
| |